Οι Ευρωπαίοι θα απόσχουν από μακρινές πτήσεις, ιδιαίτερα προς τις χώρες Ασίας – Ειρηνικού, επιλέγοντας για τις διακοπές τους την Ευρώπη, αυξάνοντας τον αριθμό των πτήσεων μικρών αποστάσεων, τις οδικές και σιδηροδρομικές διαδρομές
Η έκρηξη της επιδημίας του κορωνοϊού θα οδηγήσει σε βραχυπρόθεσμες μετατοπίσεις των μεταφορών στο εσωτερικό της Ευρώπης, υποστηρίζει ο Οίκος αξιολόγησης Fitch, τονώνοντας τις πτήσεις προς κοντινούς ενδοευρωπαϊκούς προορισμούς διακοπών όπως και τον τουρισμό των χωρών της Ευρώπης.
Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες θα απόσχουν από μακρινές πτήσεις, ιδιαίτερα προς τις χώρες Ασίας – Ειρηνικού, επιλέγοντας να περάσουν τις επόμενες διακοπές τους εντός Ευρώπης.
Αυτό θα αυξήσει την κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς προορισμούς με πτήσεις μικρών αποστάσεων, τις οδικές και σιδηροδρομικές διαδρομές, ωστόσο αυτή η αλλαγή μάλλον θα είναι προσωρινή και θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια και την εξέλιξη της επιδημίας, τονίζει ο οίκος αξιολόγησης.
Δεν περιμένουμε αυτές οι βραχυπρόθεσμες μετατοπίσεις να επηρεάσουν τις αξιολογήσεις των μεταφορών στην περιοχή, αν και πολλά θα εξαρτηθούν από τη διάρκεια, την κλίμακα και τη γεωγραφική εξάπλωση του κορωνοϊού καθώς και τις οικονομικές της επιπτώσεις στην Ευρώπη.
Πολλές αεροπορικές εταιρείες παγκόσμια έχουν προσωρινά περιορίσει τις υπηρεσίες τους στην περιοχή που επλήγη από την εκδήλωση της επιδημίας.
Οι αβεβαιότητες σχετικά με την εξάπλωση και τη διάρκεια της επιδημίας ενδέχεται να αποθαρρύνουν τους ταξιδιώτες που να ταξιδέψουν σε μεγάλες αποστάσεις από την Ευρώπη, ευνοώντας τους προορισμούς που βρίσκονται πιο κοντά.
Αυτές οι αβεβαιότητες θα συνεχιστούν κατά την ερχόμενη περίοδο των διακοπών του Πάσχα και στις αρχές του καλοκαιριού, αλλάζοντας τα ταξίδια και τους προορισμούς για τουλάχιστον αρκετούς μήνες.
Οι κάτοικοι της ΕΕ (συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου) πραγματοποιούν 1,2 δισεκατομμύρια ταξίδια διακοπών ανά έτος, σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις τάσεις τουρισμού.
«Αναμένουμε μείωση των αεροπορικών μεταφορών από την Ευρώπη, προς τα κράτη Ασίας Ειρηνικού APAC, έως ότου τελειώσει η επιδημία.
Ωστόσο, ο αριθμός των πτήσεων σε κοντινούς προορισμούς στην Ευρώπη, ιδίως από τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους (LCC), είναι πιθανό να αυξηθεί κατά τη διάρκεια της περιόδου έξαρσης του κορωνοϊού», δήλωσε ο διευθύνοντας σύμβουλος της Ryanair.
Ο τομέας των αεροπορικών εταιρειών παρουσίασε παρόμοιες μεταβολές στην κυκλοφορία κατά τη διάρκεια προηγούμενων επιδημιών, συμπεριλαμβανομένου του SARS και της γρίπης των πτηνών, αν και η σημερινή εστία είναι πιθανό να έχει βαθύτερες συνολικές επιπτώσεις.
Η ανάλυσή μας προϋποθέτει ότι το ξέσπασμα της νόσου είναι σε μεγάλο βαθμό «περιορισμένο» στις χώρες Ασίας Ειρηνικού και ότι ο αντίκτυπός του θα διαρκέσει λίγους μήνες.
Εάν ωστόσο επεκταθεί και διαρκέσει περισσότερο, ενδέχεται να υπάρξουν περαιτέρω στρεβλώσεις στην παγκόσμια μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων.
Είναι επίσης πιθανή μια μέτρια αύξηση της κυκλοφορίας ελαφρών οχημάτων σε ευρωπαϊκούς δρόμους όπως και των εσόδων των διοδίων αντιστοίχως.
Τα μεγάλα οδικά δίκτυα παρέχουν πρόσβαση σε βασικούς τουριστικούς προορισμούς και καταλύματα αναψυχής, συμπεριλαμβανομένων των ακτών του Ατλαντικού και της Μεσογείου, πολιτιστικών και αστικών περιοχών.
Επιπλέον, ορισμένοι ταξιδιώτες μπορούν να προτιμήσουν τις οδικές μεταφορές με αυτοκίνητα από πολυάριθμα αεροδρόμια και σταθμούς λόγω φόβων για μετάδοση.
Η Ευρώπη διαθέτει επίσης εκτεταμένα δίκτυα σιδηροδρόμων, τα οποία ενδέχεται να παρουσιάσουν μικρές αυξήσεις στις τουριστικές μετακινήσεις τους προσεχείς μήνες, ιδίως από όσους είναι περισσότερο ευαισθητοποιημένοι σε περιβαλλοντικά θέματα και στις εκπομπές άνθρακα.
Αυτό θα υποστηριχθεί από κάποιες κυβερνητικές πολιτικές, όπως η πρόσφατη απόφαση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Γερμανίας να μειώσει τον ΦΠΑ σε ταξίδια με τρένα μεγάλων αποστάσεων, μειώνοντας έτσι τις τιμές των εισιτηρίων.
Στην περίπτωση επέκτασης της επιδημίας πέραν του 1ου τριμήνου, ενδέχεται να υπάρξουν ωστόσο αρνητικές επιπτώσεις στις ενδοευρωπαϊκές μεταφορές λόγω του οικονομικού αντίκτυπου της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας στις ευρωπαϊκές χώρες, που επηρεάζει τόσο την κίνηση των επιβατών όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές.
Οι βραχυπρόθεσμες μετατοπίσεις μεταφορικών μέσων είναι απίθανο να επηρεάσουν τα πιστωτικά προφίλ στα ευρωπαϊκά χαρτοφυλάκια των αεροπορικών εταιρειών, των φορέων εκμετάλλευσης διοδίων και των τρένων.
Αυτές οι οντότητες διαθέτουν επαρκή ρευστότητα και σταθερές πιστωτικές μετρήσεις για να απορροφήσουν τυχόν αρνητικές πιέσεις από την εστία, υποθέτοντας ότι είναι σχετικά βραχύβια.
Οι αξιολογήσεις των ευρωπαϊκών φορέων εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων συνδέονται κατά κύριο λόγο με εκείνες των κυριαρχικών τους φορέων.
Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες θα απόσχουν από μακρινές πτήσεις, ιδιαίτερα προς τις χώρες Ασίας – Ειρηνικού, επιλέγοντας να περάσουν τις επόμενες διακοπές τους εντός Ευρώπης.
Αυτό θα αυξήσει την κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς προορισμούς με πτήσεις μικρών αποστάσεων, τις οδικές και σιδηροδρομικές διαδρομές, ωστόσο αυτή η αλλαγή μάλλον θα είναι προσωρινή και θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια και την εξέλιξη της επιδημίας, τονίζει ο οίκος αξιολόγησης.
Δεν περιμένουμε αυτές οι βραχυπρόθεσμες μετατοπίσεις να επηρεάσουν τις αξιολογήσεις των μεταφορών στην περιοχή, αν και πολλά θα εξαρτηθούν από τη διάρκεια, την κλίμακα και τη γεωγραφική εξάπλωση του κορωνοϊού καθώς και τις οικονομικές της επιπτώσεις στην Ευρώπη.
Πολλές αεροπορικές εταιρείες παγκόσμια έχουν προσωρινά περιορίσει τις υπηρεσίες τους στην περιοχή που επλήγη από την εκδήλωση της επιδημίας.
Οι αβεβαιότητες σχετικά με την εξάπλωση και τη διάρκεια της επιδημίας ενδέχεται να αποθαρρύνουν τους ταξιδιώτες που να ταξιδέψουν σε μεγάλες αποστάσεις από την Ευρώπη, ευνοώντας τους προορισμούς που βρίσκονται πιο κοντά.
Αυτές οι αβεβαιότητες θα συνεχιστούν κατά την ερχόμενη περίοδο των διακοπών του Πάσχα και στις αρχές του καλοκαιριού, αλλάζοντας τα ταξίδια και τους προορισμούς για τουλάχιστον αρκετούς μήνες.
Οι κάτοικοι της ΕΕ (συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου) πραγματοποιούν 1,2 δισεκατομμύρια ταξίδια διακοπών ανά έτος, σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις τάσεις τουρισμού.
«Αναμένουμε μείωση των αεροπορικών μεταφορών από την Ευρώπη, προς τα κράτη Ασίας Ειρηνικού APAC, έως ότου τελειώσει η επιδημία.
Ωστόσο, ο αριθμός των πτήσεων σε κοντινούς προορισμούς στην Ευρώπη, ιδίως από τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους (LCC), είναι πιθανό να αυξηθεί κατά τη διάρκεια της περιόδου έξαρσης του κορωνοϊού», δήλωσε ο διευθύνοντας σύμβουλος της Ryanair.
Ο τομέας των αεροπορικών εταιρειών παρουσίασε παρόμοιες μεταβολές στην κυκλοφορία κατά τη διάρκεια προηγούμενων επιδημιών, συμπεριλαμβανομένου του SARS και της γρίπης των πτηνών, αν και η σημερινή εστία είναι πιθανό να έχει βαθύτερες συνολικές επιπτώσεις.
Η ανάλυσή μας προϋποθέτει ότι το ξέσπασμα της νόσου είναι σε μεγάλο βαθμό «περιορισμένο» στις χώρες Ασίας Ειρηνικού και ότι ο αντίκτυπός του θα διαρκέσει λίγους μήνες.
Εάν ωστόσο επεκταθεί και διαρκέσει περισσότερο, ενδέχεται να υπάρξουν περαιτέρω στρεβλώσεις στην παγκόσμια μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων.
Είναι επίσης πιθανή μια μέτρια αύξηση της κυκλοφορίας ελαφρών οχημάτων σε ευρωπαϊκούς δρόμους όπως και των εσόδων των διοδίων αντιστοίχως.
Τα μεγάλα οδικά δίκτυα παρέχουν πρόσβαση σε βασικούς τουριστικούς προορισμούς και καταλύματα αναψυχής, συμπεριλαμβανομένων των ακτών του Ατλαντικού και της Μεσογείου, πολιτιστικών και αστικών περιοχών.
Επιπλέον, ορισμένοι ταξιδιώτες μπορούν να προτιμήσουν τις οδικές μεταφορές με αυτοκίνητα από πολυάριθμα αεροδρόμια και σταθμούς λόγω φόβων για μετάδοση.
Η Ευρώπη διαθέτει επίσης εκτεταμένα δίκτυα σιδηροδρόμων, τα οποία ενδέχεται να παρουσιάσουν μικρές αυξήσεις στις τουριστικές μετακινήσεις τους προσεχείς μήνες, ιδίως από όσους είναι περισσότερο ευαισθητοποιημένοι σε περιβαλλοντικά θέματα και στις εκπομπές άνθρακα.
Αυτό θα υποστηριχθεί από κάποιες κυβερνητικές πολιτικές, όπως η πρόσφατη απόφαση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Γερμανίας να μειώσει τον ΦΠΑ σε ταξίδια με τρένα μεγάλων αποστάσεων, μειώνοντας έτσι τις τιμές των εισιτηρίων.
Στην περίπτωση επέκτασης της επιδημίας πέραν του 1ου τριμήνου, ενδέχεται να υπάρξουν ωστόσο αρνητικές επιπτώσεις στις ενδοευρωπαϊκές μεταφορές λόγω του οικονομικού αντίκτυπου της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας στις ευρωπαϊκές χώρες, που επηρεάζει τόσο την κίνηση των επιβατών όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές.
Οι βραχυπρόθεσμες μετατοπίσεις μεταφορικών μέσων είναι απίθανο να επηρεάσουν τα πιστωτικά προφίλ στα ευρωπαϊκά χαρτοφυλάκια των αεροπορικών εταιρειών, των φορέων εκμετάλλευσης διοδίων και των τρένων.
Αυτές οι οντότητες διαθέτουν επαρκή ρευστότητα και σταθερές πιστωτικές μετρήσεις για να απορροφήσουν τυχόν αρνητικές πιέσεις από την εστία, υποθέτοντας ότι είναι σχετικά βραχύβια.
Οι αξιολογήσεις των ευρωπαϊκών φορέων εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων συνδέονται κατά κύριο λόγο με εκείνες των κυριαρχικών τους φορέων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών