Τα στοιχεία της IRI αποτυπώνουν τις οικονομικές δυσκολίες των νοικοκυριών…
Τα στοιχεία της IRI αποτυπώνουν τις οικονομικές δυσκολίες των νοικοκυριών όταν οι τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ τους «τρομάζουν» και τους στρέφουν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που είναι φθηνότερα.
Η IRI έβαλε στο μικροσκόπιο 60 βασικές κατηγορίες προϊόντων αναγκαίες για την διαβίωση των νοικοκυριών.
Ανάμεσα τους είναι τα κατεψυγμένα τρόφιμα, γάλα, γιαούρτια, βούτυρο, δημητριακά για πρωινό, αυγά, λάδι, ζυμαρικά, ψωμί του τοστ, απορρυπαντικά πιάτων, ρούχων, μαλακτικά, χαρτί κουζίνας υγρά χαρτομάντιλα, ελληνικός καφές, εσπρέσο, χυμοί, αναψυκτικά, σοκολάτες, πατατάκια και άλλες κατηγορίες που μπαίνουν σε κάθε σπίτι.
Η IRI διαπιστώνει ότι η συγκεκριμένη κατηγορία τον Ιανουάριο του 2023 η συγκεκριμένη κατηγορία σημείωσε πτώση κατά 4,5% σε όγκο πωλήσεων ενώ η αξία κινήθηκε ανοδικά κατά 7%.
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών στις 60 κατηγορίες προϊόντων, οι όγκοι πωλήσεων σημείωσαν άνοδο κατά 15% και σε αξία κατά 29,5% τον Δεκέμβριο του 2022.
Η ενίσχυσή του όγκου πωλήσεων ερμηνεύεται από την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών με τα δώρα των Χριστουγέννων.
Από τον Μάιο έως το Δεκέμβριο του 2022 οι όγκοι πωλήσεων ήταν σε καθοδική πορεία στο μεγαλύτερο διάστημα. Τον Αύγουστο καταγράφηκε η μεγαλύτερη πτώση κατά 8,1% και η δεύτερη η ψηλότερη άνοδος του όγκου πωλήσεων ήταν στις αρχές Μαΐου 2022 με ποσοστό 29%.
Το καλάθι αγορών των καταναλωτών
Τα στοιχεία της IRI αποκαλύπτουν ότι τα νοικοκυρά «παίζουν» ανάμεσα σε επώνυμα και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με σκοπό να μειώσουν το κόστος καθώς τα προϊόντα PL που είναι πιο φθηνά.
Την χρονιά που πέρασε η κατηγορία των 60 προϊόντων συγκέντρωσε 187,93 εκατ. ευρώ το 2022, αύξηση κατά 8,1% σε σχέση το 2021 που ήταν σε 173,80 εκατ. ευρώ.
Τα επώνυμα προϊόντα συγκέντρωσαν 197, 80 εκατ. ευρώ το 2022 από 181,83 εκατ. ευρώ το 2021 σημειώνοντας άνοδο κατά 8,8%,
Τα προϊόντα PL σε αξία αποτιμήθηκαν στα 137,52 εκατ. ευρώ το 2022 από 124,57 εκατ ευρώ το 2021, με άνοδο κατά 10,4%.
Τα προϊόντα PL σώζουν τα νοικοκυριά
Τα στοιχεία της IRI δείχνουν ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δηλαδή δεν είναι επώνυμα προϊόντα αποτελούν λύση για όλα τα νοικοκυριά και δεν απευθύνονται μόνο στα ευάλωτα. Συγκεκριμένα οι όγκοι πωλήσεων στα επώνυμα προϊόντα μειώθηκαν κατά -2,5%.
Αντίθετα οι όγκοι πωλήσεων των ανώνυμων προϊόντων των 60 κατηγοριών ενισχύθηκε κατά 5,2% το 2022.
Στο σύνολο των κατηγοριών που μπήκαν στο μικροσκόπιο της IRI είχε πτώση κατά 0,8%.
Αντίθετα η αξία ενισχύθηκε λόγω και της ανόδου των λιανικών τιμών.
Σημείωσε άνοδο κατά 6,8% στο σύνολο της αγοράς. Η αξία των επώνυμων προϊόντων ενισχύθηκε κατά 5% όταν η αξία των προϊόντων από τις 60 κατηγορίες είχε άνοδο κατά 16,8%.Δηλαδή τα προϊόντα PL ήταν στις βασικές επιλογές των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ με τα επώνυμα να χάνουν έδαφος τα οποία έγιναν πιο ακριβά και απλησίαστα για τα βαλάντια των νοικοκυριών.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών