Ο SSM αναμένεται να παρουσιάσει έως τον Μάρτιο (2018) τους νέους κανόνες για το ύψος των προβλέψεων που πρέπει να κάνουν οι τράπεζες έναντι των κόκκινων δανείων
Έντονες πιέσεις για επαναπροσδιορισμό και συγκεκριμένα για «χαλάρωση» των μέτρων σχετικά με την αντιμετώπιση των NPLs δέχεται η ΕΚΤ, έπειτα από τα παράπονα της Ιταλίας ότι παρεμποδίζεται η ανάκαμψη της χώρας, δηλώνουν στο Reuters τέσσερις κορυφαίοι αξιωματούχοι κεντρικών τραπεζών.
Ο SSM αναμένεται να παρουσιάσει έως τον Μάρτιο του 2018 νέους κανόνες για το ύψος των προβλέψεων που πρέπει να κάνουν οι τράπεζες έναντι των κόκκινων δανείων, ένα ακανθώδες θέμα για την Ιταλία, όπως οι τράπεζες παρουσιάζουν κόκκινα δάνεια που αντιστοιχούν στο 1/5 της ευρωζώνης.
Αλλά σύμφωνα με τις πηγές η ισχυρή αντίδραση της Ιταλίας κατά των τελευταίων προτάσεων του SSM σήμαινε ότι οι εποπτικές αρχές έπρεπε να επανεξετάσουν την προσέγγισή τους για την αντιμετώπιση ήδη κόκκινων δανείων.
«Υπάρχει ένας σοβαρός κίνδυνος ότι η επερχόμενη πρόταση του SSM θα είναι πολύ ''μαλακή''» είπε μία από τις πηγές.
Ωστόσο, η ΕΚΤ αρνήθηκε να σχολιάσει τις σχετικές πληροφορίες.
Σύμφωνα με το Reuters, ο SSM επεξεργάζεται τέσσερα σενάρια που βασίζονται στις τρέχουσες κατευθυντήριες γραμμές για τα νέα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, τα οποία δίνουν στις τράπεζες επτά χρόνια για να παρέχουν πίστωση εξασφαλισμένη με collateral και δύο έτη για μη ασφαλισμένα χρέη.
Μία από τις επιλογές αυτές θα απαιτούσε από τις τράπεζες να αρχίσουν αμέσως να δημιουργούν προβλέψεις για τα παλαιότερα δάνεια, αν και σταδιακά.
Μια γενναιόδωρο πρόταση θα σταματούσε το ρολόι για ένα ή δύο χρόνια, δίνοντας στις τράπεζες μέχρι το 2021 και το 2026 για να πετύχουν τους στόχους τους.
Τώρα είναι όλα σε κίνδυνο.
«Τώρα ακόμη και το πιο γενναιόδωρο σενάριο μπορεί να φαίνεται υπερβολικά αυστηρό.
Είναι όλα ρευστά», ανέφερε η πηγή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι κατευθυντήριες γραμμές της ΕΚΤ θα επηρεαστούν επίσης από μια νομοθετική πρόταση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προετοιμάζει παράλληλα και θα μπορούσε να περιλαμβάνει μέτρα για τις προβλέψεις.
Σε μια πιο ακραία περίπτωση -στην οποία, σύμφωνα με την πηγή, ο SSM πιθανότατα θα αντισταθεί- οι εποπτικές αρχές θα σταματήσουν να θέτουν κανόνες για όλες τις τράπεζες της ευρωζώνης, απλώς δημοσιεύοντας κριτήρια που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν διαφορετικά μεταξύ των επιχειρήσεων και των χωρών.
Αναζητώντας υποστήριξη
Η δημοσιότητα που αποκτήθηκε από την αντίδραση της Ιταλίας σημαίνει ότι κάθε νέα πρόταση θα έπρεπε να περάσει από τον έλεγχο του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ, το οποίο περιλαμβάνει τους κεντρικούς τραπεζίτες και εγκρίνει τις αποφάσεις της SSM.
Σε αυτό το σημείο η Ιταλία ελπίζει να λάβει υποστήριξη από άλλες χώρες με βαριά επιβάρυνση των επισφαλών δανείων όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ισπανία.
Οι πηγές ανέφεραν ότι αυτό δεν θα είναι εύκολο καθώς αυτές οι χώρες έχουν ξοδέψει ή έχουν εξοικονομήσει πολιτικό κεφάλαιο για εγχώρια ζητήματα όπως η πρόσφατη επισκόπηση αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος, η πώληση της κρατικής Novo Banco από την Πορτογαλία και οι κίνδυνοι που συνδέονται με την ενδεχόμενο ανεξαρτησία της κυβέρνησης της Καταλονίας, ανέφεραν οι πηγές.
«Δεν θέλουν να επιφέρουν οποιαδήποτε αναστάτωση», ανέφερε μία από τις πηγές.
Ο SSM αναμένεται να παρουσιάσει έως τον Μάρτιο του 2018 νέους κανόνες για το ύψος των προβλέψεων που πρέπει να κάνουν οι τράπεζες έναντι των κόκκινων δανείων, ένα ακανθώδες θέμα για την Ιταλία, όπως οι τράπεζες παρουσιάζουν κόκκινα δάνεια που αντιστοιχούν στο 1/5 της ευρωζώνης.
Αλλά σύμφωνα με τις πηγές η ισχυρή αντίδραση της Ιταλίας κατά των τελευταίων προτάσεων του SSM σήμαινε ότι οι εποπτικές αρχές έπρεπε να επανεξετάσουν την προσέγγισή τους για την αντιμετώπιση ήδη κόκκινων δανείων.
«Υπάρχει ένας σοβαρός κίνδυνος ότι η επερχόμενη πρόταση του SSM θα είναι πολύ ''μαλακή''» είπε μία από τις πηγές.
Ωστόσο, η ΕΚΤ αρνήθηκε να σχολιάσει τις σχετικές πληροφορίες.
Σύμφωνα με το Reuters, ο SSM επεξεργάζεται τέσσερα σενάρια που βασίζονται στις τρέχουσες κατευθυντήριες γραμμές για τα νέα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, τα οποία δίνουν στις τράπεζες επτά χρόνια για να παρέχουν πίστωση εξασφαλισμένη με collateral και δύο έτη για μη ασφαλισμένα χρέη.
Μία από τις επιλογές αυτές θα απαιτούσε από τις τράπεζες να αρχίσουν αμέσως να δημιουργούν προβλέψεις για τα παλαιότερα δάνεια, αν και σταδιακά.
Μια γενναιόδωρο πρόταση θα σταματούσε το ρολόι για ένα ή δύο χρόνια, δίνοντας στις τράπεζες μέχρι το 2021 και το 2026 για να πετύχουν τους στόχους τους.
Τώρα είναι όλα σε κίνδυνο.
«Τώρα ακόμη και το πιο γενναιόδωρο σενάριο μπορεί να φαίνεται υπερβολικά αυστηρό.
Είναι όλα ρευστά», ανέφερε η πηγή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι κατευθυντήριες γραμμές της ΕΚΤ θα επηρεαστούν επίσης από μια νομοθετική πρόταση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προετοιμάζει παράλληλα και θα μπορούσε να περιλαμβάνει μέτρα για τις προβλέψεις.
Σε μια πιο ακραία περίπτωση -στην οποία, σύμφωνα με την πηγή, ο SSM πιθανότατα θα αντισταθεί- οι εποπτικές αρχές θα σταματήσουν να θέτουν κανόνες για όλες τις τράπεζες της ευρωζώνης, απλώς δημοσιεύοντας κριτήρια που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν διαφορετικά μεταξύ των επιχειρήσεων και των χωρών.
Αναζητώντας υποστήριξη
Η δημοσιότητα που αποκτήθηκε από την αντίδραση της Ιταλίας σημαίνει ότι κάθε νέα πρόταση θα έπρεπε να περάσει από τον έλεγχο του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ, το οποίο περιλαμβάνει τους κεντρικούς τραπεζίτες και εγκρίνει τις αποφάσεις της SSM.
Σε αυτό το σημείο η Ιταλία ελπίζει να λάβει υποστήριξη από άλλες χώρες με βαριά επιβάρυνση των επισφαλών δανείων όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ισπανία.
Οι πηγές ανέφεραν ότι αυτό δεν θα είναι εύκολο καθώς αυτές οι χώρες έχουν ξοδέψει ή έχουν εξοικονομήσει πολιτικό κεφάλαιο για εγχώρια ζητήματα όπως η πρόσφατη επισκόπηση αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος, η πώληση της κρατικής Novo Banco από την Πορτογαλία και οι κίνδυνοι που συνδέονται με την ενδεχόμενο ανεξαρτησία της κυβέρνησης της Καταλονίας, ανέφεραν οι πηγές.
«Δεν θέλουν να επιφέρουν οποιαδήποτε αναστάτωση», ανέφερε μία από τις πηγές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών