Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων σε κοντέινερ στην Ευρώπη από την Ασία αυξήθηκε πάνω από 10.000 δολάρια για πρώτη φορά, σημειώνοντας νέο ρεκόρ.
Το υψηλό κόστος πιέζει τόσο τους εξαγωγείς όσο και τους εισαγωγείς σε σφιχτές αλυσίδες εφοδιασμού στον καιρό της πανδημίας, ενώ εντείνονται οι φόβοι για μετακύλιση κόστους στη λιανική.
Ο δείκτης Drewry World Container Index έδειξε ότι η τιμή για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ αυξήθηκε στις 10.174 δολάρια, σημειώνοντας άνοδο 3,1% σε μια εβδομάδα και άλμα 485% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Ο σύνθετος δείκτης οκτώ μεγάλων εμπορικών δρομολογίων αυξήθηκε 2% στις 6.257 δολάρια σε μια εβδομάδα νωρίτερα.
Μέσα σε ένα χρόνο έχει εκτιναχθεί 293% υψηλότερα. Και οι δύο δείκτες έχουν χτυπήσει φρέσκα ρεκόρ.
Στις ΗΠΑ και αλλού, πολλοί μεταφορείς κοντέινερ χρειάστηκαν να πληρώσουν πάνω από 10.000 δολ. ανά εμπορευματοκιβώτιο φέτος για θαλάσσιες μεταφορές, όπου οι συμφωνίες με ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων περιλαμβάνουν υψηλές χρεώσεις για να διασφαλιστεί η έγκαιρη παράδοση ή η εγγυημένη φόρτωση.
H αύξηση του κόστους δεν αποκλείεται να περάσει στη λιανική, λένε ειδικοί του χώρου, καθώς οι εταιρείες και οι έμποροι θα μετακυλίουν επιβαρύνσεις.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών