Ένα από τα μεγαλύτερα διατροφικά σκάνδαλα… που έχουν ποτέ χτυπήσει τα σούπερ μάρκετ;
Ταραχή στις τάξεις όσων λατρεύουν τα μπισκότα Oreo έχει προκαλέσει κάτι που θα μπορούσε να αποδειχτεί ένα από τα μεγαλύτερα διατροφικά σκάνδαλα… που έχουν ποτέ χτυπήσει τα σούπερ μάρκετ…
Πιο συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal, λόγω του φαινομένου του shrinkinflation, δηλαδή της εμπορικής στρατηγικής βάσει της οποίας επέρχεται μείωση των πωλούμενων προϊόντων σε μέγεθος ή ποσότητα, ή ακόμη και μερικές φορές η ανασύνθεση ή η πτώση της ποιότητας, παρότι οι τιμές τους παραμένουν οι ίδιες ή αυξάνονται, τα πολυαγαπημένα μπισκότα, πλέον, έχουν πολύ λιγότερη κρέμα…
Τα Oreo, που παρασκευάζονται από τον γίγαντα Mondelez, προσελκύουν πολλούς «θαυμαστές», γεγονός που καθιστά τα εν λόγω μπισκότα ένα από τα brands με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο.
Ωστόσο, πλέον, όπως επισημαίνουν πολλοί καταναλωτές, «οι πρακτικές εταιρείες έχουν εξυφάνει αυτό που ονομάζεται ως συνωμοσία των μπισκότων».
Μάλιστα, δεν είναι λίγοι όσοι δημοσιεύουν βίντεο με τα οποία προσπαθούν να αποδείξουν την «αλήθεια για τη γέμιση».
Στα δε social media, ο οδυρμός και ο κλαυθμός για τη μείωση της εντός του μπισκότου κρέμας είναι δίχως προηγούμενο.
Τι απαντα η εταιρεία
Από τη μεριά της, η παραγωγός εταιρεία επισημαίνει πως τα τελευταία χρόνια έχει χρησιμοποιήσει πολλές και διάφορες στρατηγικές για να καταπολεμήσει το υψηλότερο κόστος σε πρώτες ύλες όπως το κακάο και η ζάχαρη: από την αύξηση των τιμών χονδρικής έως τη συρρίκνωση των μεγεθών συσκευασίας.
Αλλά, είπε η εταιρεία, δεν προσπαθεί να… καταπολεμήσει τον πληθωρισμό μέσω μεγάλων αλλαγών στα προϊόντα της.
«Θα πυροβολούσαμε τα πόδια μας αν αρχίζαμε να παίζουμε με την ποιότητα» δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mondelez, Dirk Van de Put.
Σύμφωνα με τον Van de Put, η Mondelez εργάζεται πάντα για τη βελτίωση των Oreos, αλλά δεν έχει καταλήξει σε συγκεκριμένο αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά την αναλογία μπισκότου προς κρέμα.
Όπως πρόσθεσε, η Mondelez παρακολουθεί στενά τα προϊόντα της και δεν έχει σημαντικά παράπονα σχετικά με την κρέμα, ούτε έχει επηρεαστεί η επωνυμία των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία πουλά περίπου 40 δισεκατομμύρια μπισκότα σε περισσότερες από 100 χώρες κάθε χρόνο.
Η αλήθεια είναι πως στα 111 χρόνια ιστορίας τους τα Oreo έχουν υποστεί πολλές και διάφορες αλλαγές.
Η Nabisco, που τώρα ανήκει στη Mondelez, αφαίρεσε το λαρδί και πρόσθεσε φυτικό λάδι τη δεκαετία του 1990, κάνοντας τα μπισκότα Kosher.
Στη δεκαετία του 2000, ο τότε ιδιοκτήτης Kraft Foods της Nabisco αφαίρεσε τα τρανς λιπαρά από τα Oreos, κάτι που προϋπέθετε την αναμόρφωση της κρέμας τους.
Η Lynn Dornblaser, διευθύντρια καινοτομίας και γνώσης στην εταιρεία ερευνών αγοράς Mintel, είπε ότι μια ανασκόπηση των κανονικών και Double Stuf Oreos από το 2004 δεν βρήκε παρατηρήσιμες αλλαγές στις δηλώσεις συστατικών και θρεπτικών συστατικών στη συσκευασία τους.
Ως εκ τούτου τα παράπονα των καταναλωτών θα μπορούσαν να αφορούν ζητήματα παραγωγής σε επιμέρους εργοστάσια.
Επιμένουν…
Όπως υποστηρίζει η WSJ, ο κόσμος έχει προσπαθήσει και στο παρελθόν να ξετυλίξει τα μυστήρια της γέμισης των Oreos.
Το 2013, ένας καθηγητής μαθηματικών στη Νέα Υόρκη ξεκίνησε μια προσπάθεια με την τάξη του να μετρήσει την ποσότητα της κρέμας σε κανονικά, Double και Mega Stuf Oreos.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις, το Double Stuf Oreo προσφέρει μόλις 1,86 φορές την κρέμα σε σχέση με ένα κανονικό Oreo.
Και η αλήθεια είναι πως οι εταιρείες έχουν δώσει πολλές αφορμές, για αυτό η δυσπιστία των καταναλωτών προς τις μεγάλες εταιρείες έχει αυξηθεί, δεδομένου ότι λόγω πληθωρισμού το αγοραστικό κοινό πληρώνει περισσότερα για την ίδια ποσότητα ή και μικρότερη.
Ο Nicholas Fereday, εκτελεστικός διευθυντής τροφίμων και καταναλωτικών τάσεων στην ολλανδική τράπεζα Rabobank, είπε, είτε δικαιολογείται είτε όχι, οι καταναλωτές μπορεί να γίνουν «ιδιαίτερα περίεργοι και καχύποπτοι» όταν υποψιάζονται ότι μια εμβληματική μάρκα αλλάζει: είναι κάτι που «περνάει τον Ρουβίκωνα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Οι τροποποιήσεις στα προϊόντα της Mondelez έχουν προκαλέσει κατακραυγή στο παρελθόν.
Οι θαυμαστές της Toblerone εξεγέρθηκαν όταν η εταιρεία διεύρυνε τα κενά μεταξύ των «κορυφών» μιας από τις μπάρες σοκολάτας της στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2016.
Η Mondelez επικαλέστηκε το αυξανόμενο κόστος των συστατικών για τις αλλαγές, γεγονός που μείωσε το βάρος της μπάρας.
www.bankingnews.gr
Πιο συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal, λόγω του φαινομένου του shrinkinflation, δηλαδή της εμπορικής στρατηγικής βάσει της οποίας επέρχεται μείωση των πωλούμενων προϊόντων σε μέγεθος ή ποσότητα, ή ακόμη και μερικές φορές η ανασύνθεση ή η πτώση της ποιότητας, παρότι οι τιμές τους παραμένουν οι ίδιες ή αυξάνονται, τα πολυαγαπημένα μπισκότα, πλέον, έχουν πολύ λιγότερη κρέμα…
Τα Oreo, που παρασκευάζονται από τον γίγαντα Mondelez, προσελκύουν πολλούς «θαυμαστές», γεγονός που καθιστά τα εν λόγω μπισκότα ένα από τα brands με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο.
Ωστόσο, πλέον, όπως επισημαίνουν πολλοί καταναλωτές, «οι πρακτικές εταιρείες έχουν εξυφάνει αυτό που ονομάζεται ως συνωμοσία των μπισκότων».
Μάλιστα, δεν είναι λίγοι όσοι δημοσιεύουν βίντεο με τα οποία προσπαθούν να αποδείξουν την «αλήθεια για τη γέμιση».
Στα δε social media, ο οδυρμός και ο κλαυθμός για τη μείωση της εντός του μπισκότου κρέμας είναι δίχως προηγούμενο.
Τι απαντα η εταιρεία
Από τη μεριά της, η παραγωγός εταιρεία επισημαίνει πως τα τελευταία χρόνια έχει χρησιμοποιήσει πολλές και διάφορες στρατηγικές για να καταπολεμήσει το υψηλότερο κόστος σε πρώτες ύλες όπως το κακάο και η ζάχαρη: από την αύξηση των τιμών χονδρικής έως τη συρρίκνωση των μεγεθών συσκευασίας.
Αλλά, είπε η εταιρεία, δεν προσπαθεί να… καταπολεμήσει τον πληθωρισμό μέσω μεγάλων αλλαγών στα προϊόντα της.
«Θα πυροβολούσαμε τα πόδια μας αν αρχίζαμε να παίζουμε με την ποιότητα» δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mondelez, Dirk Van de Put.
Σύμφωνα με τον Van de Put, η Mondelez εργάζεται πάντα για τη βελτίωση των Oreos, αλλά δεν έχει καταλήξει σε συγκεκριμένο αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά την αναλογία μπισκότου προς κρέμα.
Όπως πρόσθεσε, η Mondelez παρακολουθεί στενά τα προϊόντα της και δεν έχει σημαντικά παράπονα σχετικά με την κρέμα, ούτε έχει επηρεαστεί η επωνυμία των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία πουλά περίπου 40 δισεκατομμύρια μπισκότα σε περισσότερες από 100 χώρες κάθε χρόνο.
Η αλήθεια είναι πως στα 111 χρόνια ιστορίας τους τα Oreo έχουν υποστεί πολλές και διάφορες αλλαγές.
Η Nabisco, που τώρα ανήκει στη Mondelez, αφαίρεσε το λαρδί και πρόσθεσε φυτικό λάδι τη δεκαετία του 1990, κάνοντας τα μπισκότα Kosher.
Στη δεκαετία του 2000, ο τότε ιδιοκτήτης Kraft Foods της Nabisco αφαίρεσε τα τρανς λιπαρά από τα Oreos, κάτι που προϋπέθετε την αναμόρφωση της κρέμας τους.
Η Lynn Dornblaser, διευθύντρια καινοτομίας και γνώσης στην εταιρεία ερευνών αγοράς Mintel, είπε ότι μια ανασκόπηση των κανονικών και Double Stuf Oreos από το 2004 δεν βρήκε παρατηρήσιμες αλλαγές στις δηλώσεις συστατικών και θρεπτικών συστατικών στη συσκευασία τους.
Ως εκ τούτου τα παράπονα των καταναλωτών θα μπορούσαν να αφορούν ζητήματα παραγωγής σε επιμέρους εργοστάσια.
Επιμένουν…
Όπως υποστηρίζει η WSJ, ο κόσμος έχει προσπαθήσει και στο παρελθόν να ξετυλίξει τα μυστήρια της γέμισης των Oreos.
Το 2013, ένας καθηγητής μαθηματικών στη Νέα Υόρκη ξεκίνησε μια προσπάθεια με την τάξη του να μετρήσει την ποσότητα της κρέμας σε κανονικά, Double και Mega Stuf Oreos.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις, το Double Stuf Oreo προσφέρει μόλις 1,86 φορές την κρέμα σε σχέση με ένα κανονικό Oreo.
Και η αλήθεια είναι πως οι εταιρείες έχουν δώσει πολλές αφορμές, για αυτό η δυσπιστία των καταναλωτών προς τις μεγάλες εταιρείες έχει αυξηθεί, δεδομένου ότι λόγω πληθωρισμού το αγοραστικό κοινό πληρώνει περισσότερα για την ίδια ποσότητα ή και μικρότερη.
Ο Nicholas Fereday, εκτελεστικός διευθυντής τροφίμων και καταναλωτικών τάσεων στην ολλανδική τράπεζα Rabobank, είπε, είτε δικαιολογείται είτε όχι, οι καταναλωτές μπορεί να γίνουν «ιδιαίτερα περίεργοι και καχύποπτοι» όταν υποψιάζονται ότι μια εμβληματική μάρκα αλλάζει: είναι κάτι που «περνάει τον Ρουβίκωνα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Οι τροποποιήσεις στα προϊόντα της Mondelez έχουν προκαλέσει κατακραυγή στο παρελθόν.
Οι θαυμαστές της Toblerone εξεγέρθηκαν όταν η εταιρεία διεύρυνε τα κενά μεταξύ των «κορυφών» μιας από τις μπάρες σοκολάτας της στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2016.
Η Mondelez επικαλέστηκε το αυξανόμενο κόστος των συστατικών για τις αλλαγές, γεγονός που μείωσε το βάρος της μπάρας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών