Τελευταία Νέα
Διεθνή

Economist: Πώς ο Vladimir Putin σκοπεύει να εκτοξεύσει το ρωσικό εμπόριο

Economist: Πώς ο Vladimir Putin σκοπεύει να εκτοξεύσει το ρωσικό εμπόριο
Η Ρωσία θέλει να ανυψώσει τους όγκους φορτίου στη Βόρεια Θάλασσα...
Στο πώς η Ρωσία και ο πρόεδρος Vladimir Putin σκοπεύει να εκτοξεύσει το ρωσικό εμπόριο αναφέρεται με άρθρο του ο Economist.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται, ο Putin διοχετεύει πολλά χρήματα στον πόλεμο στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ, ο Ρώσος πρόεδρος έχει εκταμιεύσει πάνω από 200 δισεκατομμύρια δολάρια, ή 10% του ΑΕΠ της χώρας του.
Ως εκ τούτου, σχεδιάζει να επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε υποδομές που θα επιτρέψουν στη ρωσική οικονομία να ανθήσει παρότι παραμένει αποκομμένη από τη Δύση.
Σύμφωνα με τον Economist, κατά την επόμενη δεκαετία, το ρωσικό κράτος θα διοχετεύσει 70 δισεκατομμύρια δολάρια στην κατασκευή οδών μεταφοράς για τη σύνδεση της χώρας με σημαντικούς εμπορικούς εταίρους στην Ασία και τη Μέση Ανατολή.
Η Άπω Ανατολή και ο Βορράς της Ρωσίας θα λάβουν τη μερίδα του λέοντος. Ένα μικρότερο ποσό θα διατεθεί για τον Διεθνή Διάδρομο Μεταφορών Βορρά-Νότου (INSTC), ένα έργο που έχει σχεδιαστεί για τη σύνδεση της Ρωσίας με τον Ινδικό Ωκεανό μέσω του Ιράν.
Οι αξιωματούχοι υπόσχονται αύξηση της κυκλοφορίας κατά μήκος όλων των μη δυτικών εμπορικών οδών.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει ήδη εκτρέψει τη ροή των ρωσικών αγαθών. Οι χώρες που δεν έχουν υπογράψει τις δυτικές κυρώσεις, με επικεφαλής την Κίνα και την Ινδία, έχουν αναπληρώσει το κενό της Δύσης.
Ωστόσο, οι προβληματικές υποδομές στα ανατολικά της χώρας περιορίζουν τις εξαγωγές προς την Ασία, οπότε τα εμπορεύματα πρέπει να κάνουν μια κυκλική διαδρομή, μέσω των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας και της Βαλτικής, και μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Ρώσοι αξιωματούχοι ανησυχούν για μπλοκαρίσματα κατά μήκος της διαδρομής και ότι η επιρροή του ΝΑΤΟ σε κρίσιμες αρτηρίες, όπως ο Βόσπορος, θα μπορούσε να εγείρει επιπλέον εμπόδια.
Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τις εξαγωγές και να προστατεύσει τους εμπορικούς δεσμούς από παρεμβάσεις, η Ρωσία επενδύει σε συνδέσεις με πιο φιλικές χώρες. «Ο Διάδρομος Μεταφορών Βορρά-Νότου θα πρέπει να γίνει παράδειγμα για ευρύτερες διεθνείς συνεργασίες» δήλωσε ο Πούτιν.
Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνει ο Economist, αυτή η πρόταση αντιπροσωπεύει μια εντυπωσιακή αλλαγή προσέγγισης. Οι Ρώσοι αξιωματούχοι κάποτε απέφευγαν να δημιουργήσουν συνδέσεις υποδομής με την Κίνα και το Ιράν, καθώς το ευρωπαϊκό εμπόριο ήταν αρκετά επικερδές.
Τα μεταβαλλόμενα πρότυπα συναλλαγών έχουν αλλάξει τους υπολογισμούς τους.
Το εμπόριο μεταξύ Ρωσίας και Κίνας —ενισχύθηκε από την κινεζική ζήτηση για ρωσικό πετρέλαιο— έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ (240 δισεκ. δολ. πέρυσι), αυξημένο κατά δύο τρίτα από το 2021. Η πρώτη σιδηροδρομική γέφυρα στον ποταμό Αμούρ, τα φυσικά σύνορα της Ρωσίας με την Κίνα, άνοιξε το 2022.
Η Ρωσία θέλει να ανυψώσει τους όγκους φορτίου στη Βόρεια Θάλασσα, μια ναυτιλιακή λωρίδα που εκτείνεται κατά μήκος της αρκτικής ακτογραμμής της προς την ανατολική Κίνα, από 36 σε 200 εκατομμύρια τόνους έως το 2030.
Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, οι ρωσικές εταιρείες απέφευγαν επίσης το Ιράν φοβούμενες τις δυτικές κυρώσεις. Τώρα οι δύο αποσυνάγωγοι επιδιώκουν τον διάδρομο INSTC με ανανεωμένο σθένος. Πέρυσι η Ρωσία συμφώνησε να χρηματοδοτήσει τον σιδηρόδρομο Rasht-Astara του Ιράν, ένα σκέλος 162 χιλιομέτρων που λείπει από τη δυτική οδό του διαδρόμου, η κατασκευή του οποίου είχε σταματήσει παρά το γεγονός ότι είχε εγκριθεί σχεδόν πριν από δύο δεκαετίες.
Ο Putin λέει ότι, μόλις ολοκληρωθεί, το INSTC θα «διαφοροποιήσει σημαντικά τις παγκόσμιες ροές» μετατρέποντας το Ιράν σε διέξοδο για ρωσικά προϊόντα που κατευθύνονται προς τη Μέση Ανατολή, την Ασία και μακρύτερα. Η Ινδία είναι το απόλυτο έπαθλο.
Σε αντίθεση με την Κίνα, η ζήτησή της για άνθρακα και πετρέλαιο προβλέπεται να παραμείνει ισχυρή τουλάχιστον έως το 2030.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης