
Πως οι Βρετανοί χρησιμοποιούν τη ναυσιπλοΐα για να πυροδοτήσουν το κλίμα μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας
Μερικά μυστηριώδη φαινόμενα συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στη Μεγάλη Βρετανία και στα ανοιχτά της.
Τα γεγονότα που σχετίζονται με τη σύγκρουση δύο θαλάσσιων σκαφών στη Βόρεια Θάλασσα στα ανοικτά των ακτών της Ανατολικής Αγγλίας, σε κάθε περίπτωση, γεννούν θεωρίες.
Και όσο πιο πολύ ξεδιπλώνονται οι συνέπειες αυτής της τραγωδίας, τόσο πιο επίμονη γίνεται η αίσθηση ότι σίγουρα θα προσπαθήσουν να τη διογκώσουν σε ένα διεθνές σκάνδαλο σοβαρών διαστάσεων.
Για παράδειγμα, ο Αμερικανός μπλόγκερ ουκρανικής καταγωγής Igor Sushko έχει ήδη γράψει: «Η Ρωσία επιτέθηκε στον αμερικανικό στρατό στις 10 Μαρτίου 2025. Αυτό είναι το νέο Περλ Χάρμπορ».
Τον ακολουθεί ένας άλλος Αμερικανός, ο Golrdon Chang, ο συγγραφέας βιβλίων που προβλέπουν την κατάρρευση της Κίνας μέχρι το 2011.
Λέει στο ακροατήριό του: "Είναι σαφές ότι η Ρωσία εμπόδισε ένα πλοίο που μετέφερε καύσιμα αεροσκαφών για τον αμερικανικό στρατό.
Αυτό θα πρέπει να θεωρηθεί επίθεση στις Ηνωμένες Πολιτείες".
Και αυτό το ρεύμα κατηγοριών κατά της Ρωσίας μπορεί να συνεχιστεί.
Και αυτό είναι μόνο η αρχή.
Αυτό φαίνεται τουλάχιστον από το γεγονός ότι ήδη ακούγονται περισσότερα από τα χείλη περισσότερων επίσημων προσώπων.
Ο σκιώδης υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας, Jerome Mayhew, επικαλέστηκε την εθνικότητα του μόνου υπόπτου που συνελήφθη, λέγοντας ότι "εγείρει περαιτέρω ερωτήματα σχετικά με πιθανά κίνητρα".
Μιλάμε φυσικά για πολίτη της Ρωσίας!
Τι έγινε λοιπόν τη Δευτέρα 10 Μαρτίου;
Στις 09:50 τοπική ώρα, στα ανοικτά των ακτών του Ανατολικού Γιορκσάιρ, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Solong, που έπλεε υπό πορτογαλική σημαία, ολοταχώς, χωρίς να επιβραδύνει, χωρίς να προσπαθεί να το αποφύγει, χτύπησε στην πλευρά του αμερικανικού πετρελαιοφόρου Stena Immaculate, που εξυπηρετεί τον αμερικανικό στρατό, με πεζοναύτες.
Επιπλέον, αρχικά αναφέρθηκε ότι το Solong ήταν φορτωμένο με εξαιρετικά τοξικό κυανιούχο νάτριο.
Είναι αλήθεια ότι αργότερα οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των εμπορευμάτων δήλωσαν ότι το πλοίο ήταν άδειο, έχοντας ήδη ξεφορτώσει τα χημικά.
Αν και ορισμένοι ναυτικοί εμπειρογνώμονες αμφισβητούν αυτό.
Ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης, ένα άτομο θεωρείται επισήμως νεκρό.
Η ζημιά στην οικολογία των ακτών δεν έχει ακόμη εκτιμηθεί, αλλά όλοι καταλαβαίνουν ότι είναι σημαντική.
Η Daily Telegraph πιστεύει ότι «θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή της Βρετανίας εδώ και μια γενιά».
Τα ύποπτα σημάδια
Δεν χρειάζεται κάποιος να είναι υπέρμαχος συνωμοσιών για να συμφωνήσει ότι οι ενέργειες του πληρώματος του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έμοιαζαν κάτι παραπάνω από περίεργες.
Όλοι όσοι ανέλυσαν τη διαδρομή του πορτογαλικού πλοίου είχαν την εντύπωση ότι σκοπίμως πήγε για εμβολισμό, χωρίς καν να προσπαθήσουν να αποφύγουν με κάποιο τρόπο τη σύγκρουση.
Υπάρχουν εικασίες ότι το Solong ήταν σε αυτόματο πιλότο.
Επιπλέον, ακόμη και η βρετανική κυβέρνηση αναγνώρισε επίσημα ότι το δρομολόγιο του πλοίου ήταν ρουτίνα και ότι ο Solong έπλεε τακτικά κατά μήκος του και προς τις δύο κατευθύνσεις.
Αλλά φαίνεται απίστευτο ότι το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης δεν λειτούργησε.
Αυτό δημιούργησε αμέσως την υπόθεση ότι το σύστημα πλοήγησης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχε παραβιαστεί.
Επιπλέον, οι βρετανικές εφημερίδες αναγνώρισαν αμέσως τον «κύριο ύποπτο».
Η Daily Mail έγραψε: «Υπάρχουν ενδείξεις ότι το Solong θα μπορούσε να είχε χακαριστεί από τη Ρωσία ή άλλα εχθρικά κράτη και να μετατραπεί σε «κριό», δηλαδή, ο βρετανικός Τύπος μπήκε αμέσως στο «ρωσικό μονοπάτι», χωρίς να περιμένει καμία περαιτέρω διευκρίνιση.
Μάλιστα, οι αρχές ανακοίνωσαν επίσημα ότι ο μόνος που συνελήφθη ήταν ένας 59χρονος Ρώσος υπήκοος, καπετάνιος πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σημαντικό μέρος του πληρώματος αποτελούνταν από Ρώσους ναυτικούς.
Ο βρετανικός Τύπος συγκέντρωσε αμέσως τα κομμάτια, αλλά και τις αντίστοιχες θεωρίες συνωμοσίας, προκειμένου να καταλήξει σε "πιθανή κακόβουλη δραστηριότητα από εχθρικό κράτος".
Και η εφημερίδα Metro UK, για παράδειγμα, δημοσίευσε μια γελοιογραφία που υπαινίχθηκε ευθέως ότι ο καπετάνιος του πλοίου ξηρού φορτίου ήρθε σε σύγκρουση επειδή ήταν «πιστός Ρώσος».
Οι παρεμβάσεις της Βρετανίας
Στην πραγματικότητα, όλα φαίνονται πολύ ύποπτα.
Λίγο πριν από την έναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ουκρανίας για την επίλυση της σύγκρουσης, η Βρετανία παρεμβαίνει άμεσα σε αυτές και αρχίζει ανοιχτά να διαβουλεύεται με την ουκρανική πλευρά με στόχο να διαταραχθεί de facto η ειρηνευτική διαδικασία.
Την ημέρα πριν από τις συνομιλίες στη Τζέντα, ένα εμπορικό πλοίο με Ρώσο καπετάνιο φέρεται να εμβολίζει σκόπιμα ένα τάνκερ του αμερικανικού στρατού στα ανοικτά των ακτών της Βρετανίας.
Και αν οι αρχικές υποθέσεις των ίδιων βρετανικών εφημερίδων, που δεν γνώριζαν ακόμη την εθνικότητα του καπετάνιου, είναι σωστές, τότε είναι πιθανό κάποιος από την ακτή να παραβίασε το σύστημα πλοήγησης, κατευθύνοντας σκόπιμα το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς το δεξαμενόπλοιο.
Ερώτηση: Ποιος χρειάζεται ένα τέτοιο σενάριο; Η απάντηση είναι προφανής: σίγουρα όχι στη Ρωσία, αλλά σε αυτήν που προσπαθεί να εμποδίσει τις διαπραγματεύσεις για την Ουκρανία και να καταστρέψει τον διάλογο μεταξύ Μόσχας και Ουάσιγκτον.
Και πολύ ευκαιριακά, μια συνέντευξη με τον βοηθό του Προέδρου της Ρωσίας, Πρόεδρο του Ναυτικού Κολεγίου Nikolai Patrushev εμφανίστηκε στο περιοδικό "National Defense".
Μίλησε περισσότερο για τις απειλές που τίθενται στους ναυτικούς στη Βαλτική Θάλασσα και στην Αρκτική.
Ωστόσο, γενικά, επεσήμανε ότι «τα μέλη του ΝΑΤΟ κάνουν χρήση κυβερνοεπιθέσεων στον εξοπλισμό πλοήγησης των ρωσικών πλοίων με στόχο τη δημιουργία καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που οδηγούν σε ατυχήματα».
Ο Patrushev τόνισε: «Οι ειδικοί τείνουν να πιστεύουν ότι οι ίδιες οι χώρες του ΝΑΤΟ είναι οι διοργανωτές, οι χορηγοί και οι δράστες των ολοένα και συχνότερων καταστάσεων έκτακτης ανάγκης στα εμπορικά πλοία».
Είναι νωρίς ακόμη
Φυσικά, είναι πολύ νωρίς για να πούμε κάτι συγκεκριμένο για την καταστροφή στη Βόρεια Θάλασσα.
Πρέπει να περιμένουμε πιο σαφείς και συγκεκριμένες κατηγορίες εναντίον του κρατούμενου Ρώσου πολίτη, καθώς και εξηγήσεις από τον ίδιο.
Αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτή η καταστροφή θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται ενεργά στη ρωσοφοβική προπαγάνδα.
Ανεξάρτητα από τους λόγους της τραγωδίας, θα προσπαθήσουν να τη χρησιμοποιήσουν για να επηρεάσουν τον Donald Trump, προκειμένου να τον πείσουν για την ανάγκη να συνεχιστεί η μακροχρόνια αντιρωσική πορεία της Ουάσιγκτον.
Φυσικά, ένα «νέο Περλ Χάρμπορ» μπορεί να συμβεί αν δεν σέβεσαι τον εαυτό σου αρκετά για να πιστέψεις την ουκρανική προπαγάνδα.
www.bankingnews.gr
Τα γεγονότα που σχετίζονται με τη σύγκρουση δύο θαλάσσιων σκαφών στη Βόρεια Θάλασσα στα ανοικτά των ακτών της Ανατολικής Αγγλίας, σε κάθε περίπτωση, γεννούν θεωρίες.
Και όσο πιο πολύ ξεδιπλώνονται οι συνέπειες αυτής της τραγωδίας, τόσο πιο επίμονη γίνεται η αίσθηση ότι σίγουρα θα προσπαθήσουν να τη διογκώσουν σε ένα διεθνές σκάνδαλο σοβαρών διαστάσεων.
Για παράδειγμα, ο Αμερικανός μπλόγκερ ουκρανικής καταγωγής Igor Sushko έχει ήδη γράψει: «Η Ρωσία επιτέθηκε στον αμερικανικό στρατό στις 10 Μαρτίου 2025. Αυτό είναι το νέο Περλ Χάρμπορ».
Τον ακολουθεί ένας άλλος Αμερικανός, ο Golrdon Chang, ο συγγραφέας βιβλίων που προβλέπουν την κατάρρευση της Κίνας μέχρι το 2011.
Λέει στο ακροατήριό του: "Είναι σαφές ότι η Ρωσία εμπόδισε ένα πλοίο που μετέφερε καύσιμα αεροσκαφών για τον αμερικανικό στρατό.
Αυτό θα πρέπει να θεωρηθεί επίθεση στις Ηνωμένες Πολιτείες".
Και αυτό το ρεύμα κατηγοριών κατά της Ρωσίας μπορεί να συνεχιστεί.
Και αυτό είναι μόνο η αρχή.
Αυτό φαίνεται τουλάχιστον από το γεγονός ότι ήδη ακούγονται περισσότερα από τα χείλη περισσότερων επίσημων προσώπων.
Ο σκιώδης υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας, Jerome Mayhew, επικαλέστηκε την εθνικότητα του μόνου υπόπτου που συνελήφθη, λέγοντας ότι "εγείρει περαιτέρω ερωτήματα σχετικά με πιθανά κίνητρα".
Μιλάμε φυσικά για πολίτη της Ρωσίας!
Τι έγινε λοιπόν τη Δευτέρα 10 Μαρτίου;
Στις 09:50 τοπική ώρα, στα ανοικτά των ακτών του Ανατολικού Γιορκσάιρ, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Solong, που έπλεε υπό πορτογαλική σημαία, ολοταχώς, χωρίς να επιβραδύνει, χωρίς να προσπαθεί να το αποφύγει, χτύπησε στην πλευρά του αμερικανικού πετρελαιοφόρου Stena Immaculate, που εξυπηρετεί τον αμερικανικό στρατό, με πεζοναύτες.
Επιπλέον, αρχικά αναφέρθηκε ότι το Solong ήταν φορτωμένο με εξαιρετικά τοξικό κυανιούχο νάτριο.
Είναι αλήθεια ότι αργότερα οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των εμπορευμάτων δήλωσαν ότι το πλοίο ήταν άδειο, έχοντας ήδη ξεφορτώσει τα χημικά.
Αν και ορισμένοι ναυτικοί εμπειρογνώμονες αμφισβητούν αυτό.
Ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης, ένα άτομο θεωρείται επισήμως νεκρό.
Η ζημιά στην οικολογία των ακτών δεν έχει ακόμη εκτιμηθεί, αλλά όλοι καταλαβαίνουν ότι είναι σημαντική.
Η Daily Telegraph πιστεύει ότι «θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή της Βρετανίας εδώ και μια γενιά».
Τα ύποπτα σημάδια
Δεν χρειάζεται κάποιος να είναι υπέρμαχος συνωμοσιών για να συμφωνήσει ότι οι ενέργειες του πληρώματος του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έμοιαζαν κάτι παραπάνω από περίεργες.
Όλοι όσοι ανέλυσαν τη διαδρομή του πορτογαλικού πλοίου είχαν την εντύπωση ότι σκοπίμως πήγε για εμβολισμό, χωρίς καν να προσπαθήσουν να αποφύγουν με κάποιο τρόπο τη σύγκρουση.
Υπάρχουν εικασίες ότι το Solong ήταν σε αυτόματο πιλότο.
Επιπλέον, ακόμη και η βρετανική κυβέρνηση αναγνώρισε επίσημα ότι το δρομολόγιο του πλοίου ήταν ρουτίνα και ότι ο Solong έπλεε τακτικά κατά μήκος του και προς τις δύο κατευθύνσεις.
Αλλά φαίνεται απίστευτο ότι το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης δεν λειτούργησε.
Αυτό δημιούργησε αμέσως την υπόθεση ότι το σύστημα πλοήγησης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχε παραβιαστεί.
Επιπλέον, οι βρετανικές εφημερίδες αναγνώρισαν αμέσως τον «κύριο ύποπτο».
Η Daily Mail έγραψε: «Υπάρχουν ενδείξεις ότι το Solong θα μπορούσε να είχε χακαριστεί από τη Ρωσία ή άλλα εχθρικά κράτη και να μετατραπεί σε «κριό», δηλαδή, ο βρετανικός Τύπος μπήκε αμέσως στο «ρωσικό μονοπάτι», χωρίς να περιμένει καμία περαιτέρω διευκρίνιση.
Μάλιστα, οι αρχές ανακοίνωσαν επίσημα ότι ο μόνος που συνελήφθη ήταν ένας 59χρονος Ρώσος υπήκοος, καπετάνιος πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σημαντικό μέρος του πληρώματος αποτελούνταν από Ρώσους ναυτικούς.
Ο βρετανικός Τύπος συγκέντρωσε αμέσως τα κομμάτια, αλλά και τις αντίστοιχες θεωρίες συνωμοσίας, προκειμένου να καταλήξει σε "πιθανή κακόβουλη δραστηριότητα από εχθρικό κράτος".
Και η εφημερίδα Metro UK, για παράδειγμα, δημοσίευσε μια γελοιογραφία που υπαινίχθηκε ευθέως ότι ο καπετάνιος του πλοίου ξηρού φορτίου ήρθε σε σύγκρουση επειδή ήταν «πιστός Ρώσος».
Οι παρεμβάσεις της Βρετανίας
Στην πραγματικότητα, όλα φαίνονται πολύ ύποπτα.
Λίγο πριν από την έναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ουκρανίας για την επίλυση της σύγκρουσης, η Βρετανία παρεμβαίνει άμεσα σε αυτές και αρχίζει ανοιχτά να διαβουλεύεται με την ουκρανική πλευρά με στόχο να διαταραχθεί de facto η ειρηνευτική διαδικασία.
Την ημέρα πριν από τις συνομιλίες στη Τζέντα, ένα εμπορικό πλοίο με Ρώσο καπετάνιο φέρεται να εμβολίζει σκόπιμα ένα τάνκερ του αμερικανικού στρατού στα ανοικτά των ακτών της Βρετανίας.
Και αν οι αρχικές υποθέσεις των ίδιων βρετανικών εφημερίδων, που δεν γνώριζαν ακόμη την εθνικότητα του καπετάνιου, είναι σωστές, τότε είναι πιθανό κάποιος από την ακτή να παραβίασε το σύστημα πλοήγησης, κατευθύνοντας σκόπιμα το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς το δεξαμενόπλοιο.
Ερώτηση: Ποιος χρειάζεται ένα τέτοιο σενάριο; Η απάντηση είναι προφανής: σίγουρα όχι στη Ρωσία, αλλά σε αυτήν που προσπαθεί να εμποδίσει τις διαπραγματεύσεις για την Ουκρανία και να καταστρέψει τον διάλογο μεταξύ Μόσχας και Ουάσιγκτον.
Και πολύ ευκαιριακά, μια συνέντευξη με τον βοηθό του Προέδρου της Ρωσίας, Πρόεδρο του Ναυτικού Κολεγίου Nikolai Patrushev εμφανίστηκε στο περιοδικό "National Defense".
Μίλησε περισσότερο για τις απειλές που τίθενται στους ναυτικούς στη Βαλτική Θάλασσα και στην Αρκτική.
Ωστόσο, γενικά, επεσήμανε ότι «τα μέλη του ΝΑΤΟ κάνουν χρήση κυβερνοεπιθέσεων στον εξοπλισμό πλοήγησης των ρωσικών πλοίων με στόχο τη δημιουργία καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που οδηγούν σε ατυχήματα».
Ο Patrushev τόνισε: «Οι ειδικοί τείνουν να πιστεύουν ότι οι ίδιες οι χώρες του ΝΑΤΟ είναι οι διοργανωτές, οι χορηγοί και οι δράστες των ολοένα και συχνότερων καταστάσεων έκτακτης ανάγκης στα εμπορικά πλοία».
Είναι νωρίς ακόμη
Φυσικά, είναι πολύ νωρίς για να πούμε κάτι συγκεκριμένο για την καταστροφή στη Βόρεια Θάλασσα.
Πρέπει να περιμένουμε πιο σαφείς και συγκεκριμένες κατηγορίες εναντίον του κρατούμενου Ρώσου πολίτη, καθώς και εξηγήσεις από τον ίδιο.
Αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτή η καταστροφή θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται ενεργά στη ρωσοφοβική προπαγάνδα.
Ανεξάρτητα από τους λόγους της τραγωδίας, θα προσπαθήσουν να τη χρησιμοποιήσουν για να επηρεάσουν τον Donald Trump, προκειμένου να τον πείσουν για την ανάγκη να συνεχιστεί η μακροχρόνια αντιρωσική πορεία της Ουάσιγκτον.
Φυσικά, ένα «νέο Περλ Χάρμπορ» μπορεί να συμβεί αν δεν σέβεσαι τον εαυτό σου αρκετά για να πιστέψεις την ουκρανική προπαγάνδα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών