Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

ΟΛΠ - Προς επικύρωση ο φιλικός διακανονισμός με την Cosco - Ξεκλειδώνει η επένδυση των 230 εκατ. ευρώ

tags :
ΟΛΠ - Προς επικύρωση ο φιλικός διακανονισμός με την Cosco - Ξεκλειδώνει η επένδυση των 230 εκατ. ευρώ
Ο «φιλικός διακανονισμός» της κυβέρνησης με την Cosco αποτελεί προνομιακή και χαριστική εκχώρηση όλου του λιμανιού του Πειραιά στους Κινέζους
Σήμερα θα τεθεί προς επικύρωση στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ ο φιλικός διακανονισμός με την Cosco μέσω του οποίου θα ανοίξει ο δρόμος για την επένδυση του κινεζικού ομίλου ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι.
Εφόσον εγκριθεί, θα τεθεί προς ψήφιση στη γενική συνέλευση του ΟΛΠ και εκεί το ΤΑΙΠΕΔ θα κληθεί να να την επικυρώσει ή μη. Υπέρ του φιλικού διακανονισμού, ο οποίος πήρε το «πράσινο φως» και από την Κομισιόν, τάσσεται τόσο ο ΟΛΠ όσο και η Cosco. Για τον μεν πρώτο, ο λόγος είναι ότι θα μεγιστοποιηθούν τα έσοδά του από το ετήσιο μίσθωμα για τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, ενώ η Cosco θα μπορεί να αυξήσει τη δυναμικότητά της στα 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως.  
Υπενθυμίζεται ότι η Κομισιόν, από το καλοκαίρι του 2013, είχε σοβαρές αντιρρήσεις για σημεία της νέας σύμβασης, μέσω της οποίας ο Πειραιάς καθίσταται λιμάνι-κόμβος εξυπηρέτησης πλοίων νέας γενιάς, με τη δυναμικότητά του να αυξάνεται, από 3.700.000, σε 6.200.000 κοντέινερ ετησίως.
Από την άλλη πλευρά εκείνοι που αντιδρούν είναι οι άνθρωποι του ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίοι ανησυχούν ότι ενδέχεται να λειτουργήσει αποθαρρυντικά για κάποιους από τους υποψήφιους αγοραστές του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού.
Ήδη, ο διαγωνισμός βρίσκεται στη φάση κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών. Στη διαδικασία μετέχουν οι ΑΡΜ Terminals Β.V., Cartesian Capital Group, Cosco, International Container Terminal Services, Ports America Group και Utilico Emerging Markets Limited.
Υπενθυμίζεται ότι ο φιλικός διακανονισμός προβλέπει, μεταξύ άλλων, επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ από τη ΣΕΠ την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό του Προβλήτα II και του Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.
Όπως, πάντως, υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς ο «φιλικός διακανονισμός» της κυβέρνησης με την Cosco αποτελεί προνομιακή και χαριστική εκχώρηση όλου του λιμανιού του Πειραιά στους Κινέζους, αφού είναι αυτονόητο ότι, μετά και το «φιλικό διακανονισμό», γίνεται σχεδόν ασύμφορη και απαγορευτική η συμμετοχή οποιουδήποτε τρίτου σε διαγωνισμό για την πώληση του λιμανιού του Πειραιά.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης