γράφει : Ελένη Μπότα
Μέσα από μια σειρά από διαπραγματεύσεις ολοκληρώνεται η συμφωνία μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Development για την ανάπτυξη του μητροπολιτικού πάρκου του Ελληνικού
Πληθαίνουν οι μελέτες αλλά και οι πραγματογνωμοσύνες για αυτό που όλοι μέχρι τώρα γνωρίζουν. Ότι η διαδικασία παραχώρησης του Ελληνικού αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα.
Σε τιμή τουλάχιστον δυόμιση φορές μικρότερη, με «ανορθόδοξες» εκτιμήσεις και αντιεπιστημονικές μεθοδεύσεις, αλλά και με ανοιχτά τεράστια ζητήματα νομιμότητας πουλήθηκε, το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και το παράκτιο μέτωπο στη Lamda Development του ομίλου Λάτση, σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη του μηχανικού Γιώργου Αναματερού, που ήρθε πρόσφατα στη δημοσιότητα.
Μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Ελληνικό (το 2014, με κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου) και τα τότε δημοσιεύματα, ο εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος, Γ. Δραγάτσης, με έγγραφό του στις 13/11/2014 ανέθεσε στους πραγματογνώμονες, Γιώργο Αναματερό και Γιάννη Μελά να εκτιμήσουν την εμπορική αξία του ακινήτου Μητροπολιτικός Πόλος Ελληνικού – Αγίου Κοσμά (ΜΠΕΑ).
Εκτός από το τίμημα, τα ζητήματα νομιμότητας που εγείρονται αφορούν, μεταξύ άλλων, την παραχώρηση της έκτασης για 99 χρόνια και όχι για 50, ενώ η Lamda αποκτά το 30% εξ αδιαιρέτου της πλήρους κυριότητας, κάτι που σημαίνει ότι ιδιοποιείται δημόσιο ακίνητο.
Μία νέα έκθεση φωτιά, που παρουσίασε προσφάτως η Real θέτει μείζονος σημασίας ζητήματα για τον διαγωνισμό και τη σύμβαση που έχει ήδη υπογράψει το ΤΑΙΠΕΔ με τη Lamda Development του Ομίλου Λάτση.
Αποδεικνύεται η τεράστια ζημιά που κινδυνεύουν να υποστούν το ελληνικό Δημόσιο, αλλά και οι τοπικές κοινωνίες, ενώ καταρρίπτεται κάθε επιχείρημα υπέρ της υλοποίησης της συμφωνίας και ουσιαστικά δικαιώνονται όσοι κάνουν λόγο για «μέγα πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο» και για «λεόντεια σύμβαση».
Πρόκειται για την έκθεση της Ομάδας Εργου, η οποία αποτελείται από τον Νίκο Μπελαβίλα, διευθυντή Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου, τονΙωάννη Πολύζο, ομότιμο καθηγητή στον ΕΜΠ και πρώην πρόεδρο του ΟΡΣΑ, τη Βίβιαν Γλένη, νομικό MSc πολεοδόμο, την Πωλίνα Πρέντου, αρχιτέκτονα MSc πολεοδόμο, τον Πασχάλη Σαμαρίνη, δρα αρχιτέκτονα-πολεοδόμο, και τον Λουκά Τριάντη, δρα αχριτέκτονα-πολεοδόμο.
Η έκθεση παραδόθηκε προς τα τέλη του Μαρτίου στον υπουργό Επικρατείας και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι με τους όρους της σύμβασης που έχουν υπογράψει από το 2014 το ΤΑΙΠΕΔ και η Lamda, «το ελληνικό Δημόσιο και ο πωλητής επιβαρύνονται με δυσανάλογο τρόπο και αναλαμβάνουν υπερβολικές δεσμεύσεις και υποχρεώσεις απέναντι στον αγοραστή, ώστε να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος η επένδυση στο μέλλον να τους επιβαρύνει υπέρμετρα».
Παρά το προφανές, η διοίκηση της Lamda τονίζει ότι η υπογραφή της σύμβασης αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, ενώ το μόνο που μπορεί να κάνει είναι ορισμένες παραχωρήσεις σε σχέση με τους όμορους δήμους και την αύξηση της έκτασης του πρασίνου που θα κατασκευάσει στο Ελληνικό.
Η νέα συμφωνία κυβέρνησης - Lamda
Μέσα από μια σειρά από διαπραγματεύσεις ολοκληρώνεται η συμφωνία μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Development για την ανάπτυξη του μητροπολιτικού πάρκου του Ελληνικού.
Η νέα συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών προβλέπει ορισμένες τροποποιήσεις στο σχεδιασμό ορισμένων σημείων του σχεδίου ανάπλασης της έκτασης των 6.000 στρεμμάτων.
Βασική αλλαγή είναι η αύξηση των χώρων πρασίνου σε σχέση με αυτό που προβλέπει η αρχική συμφωνία.
Μία από τις σημαντικές εκκρεμότητες που παραμένει είναι η μετεγκατάσταση των φορέων που βρίσκονται στο Ελληνικό (αμαξοστάσιο ΕΘΕΛ, κεντρικές εγκαταστάσεις ΥΠΑ, Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, ΚΤΕΟ Περιφέρειας Αττικής, Αθλητικό Κέντρο Νεότητας Αγίου Κοσμά), και οι οποίοι θα πρέπει να έχουν μετακομίσει μέχρι τον προσεχή Οκτώβριο. Μέχρι σήμερα από τους 69 χρήστες που ήταν εγκατεστημένοι στο Ελληνικό, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, έχει μετακομίσει το μεγαλύτερο μέρος αυτών. Στόχος της κυβέρνησης είναι η αναθεωρημένη συμφωνία να έρθει στη Βουλή προς ψήφιση το φθινόπωρο. Για να ξεκινήσει όμως, το έργο, θα πρέπει η νέα συμφωνία του ΤΑΙΠΕΔ με το Ελληνικό να πάει στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση, κάτι που υπολογίζεται ότι κάτι τέτοιο δεν θα γίνει σύντομα. Για την ψήφιση του ένα από τα πολλά βήματα που απαιτούνται για να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες στην έκταση. Έτσι, για να αρχίσει η υλοποίηση του έργου απαιτείται ακόμη:
- Η κατάρτιση σχεδίου ολοκληρωμένης ανάπτυξης (ΣΟΑ) και η έγκρισή του μέσω προεδρικού διατάγματος. Η συγκεκριμένη διαδικασία, όπως συνέβη και στην περίπτωση του Αστέρα Βουλιαγμένης, θα μπορούσε να αποδειχθεί περίπλοκη και αρκετά χρονοβόρα, μιας και είναι απαραίτητη η λήψη έγκρισης από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
- Η έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που απαιτούνται για την εφαρμογή του σχεδίου ολοκληρωμένης ανάπτυξης.
- Η διενέργεια ανεξάρτητου δημόσιου διαγωνισμού για τη χορήγηση άδειας καζίνο, το οποίο θα πρέπει να χωροθετηθεί.
www.bankingnews.gr
Σε τιμή τουλάχιστον δυόμιση φορές μικρότερη, με «ανορθόδοξες» εκτιμήσεις και αντιεπιστημονικές μεθοδεύσεις, αλλά και με ανοιχτά τεράστια ζητήματα νομιμότητας πουλήθηκε, το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και το παράκτιο μέτωπο στη Lamda Development του ομίλου Λάτση, σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη του μηχανικού Γιώργου Αναματερού, που ήρθε πρόσφατα στη δημοσιότητα.
Μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Ελληνικό (το 2014, με κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου) και τα τότε δημοσιεύματα, ο εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος, Γ. Δραγάτσης, με έγγραφό του στις 13/11/2014 ανέθεσε στους πραγματογνώμονες, Γιώργο Αναματερό και Γιάννη Μελά να εκτιμήσουν την εμπορική αξία του ακινήτου Μητροπολιτικός Πόλος Ελληνικού – Αγίου Κοσμά (ΜΠΕΑ).
Εκτός από το τίμημα, τα ζητήματα νομιμότητας που εγείρονται αφορούν, μεταξύ άλλων, την παραχώρηση της έκτασης για 99 χρόνια και όχι για 50, ενώ η Lamda αποκτά το 30% εξ αδιαιρέτου της πλήρους κυριότητας, κάτι που σημαίνει ότι ιδιοποιείται δημόσιο ακίνητο.
Μία νέα έκθεση φωτιά, που παρουσίασε προσφάτως η Real θέτει μείζονος σημασίας ζητήματα για τον διαγωνισμό και τη σύμβαση που έχει ήδη υπογράψει το ΤΑΙΠΕΔ με τη Lamda Development του Ομίλου Λάτση.
Αποδεικνύεται η τεράστια ζημιά που κινδυνεύουν να υποστούν το ελληνικό Δημόσιο, αλλά και οι τοπικές κοινωνίες, ενώ καταρρίπτεται κάθε επιχείρημα υπέρ της υλοποίησης της συμφωνίας και ουσιαστικά δικαιώνονται όσοι κάνουν λόγο για «μέγα πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο» και για «λεόντεια σύμβαση».
Πρόκειται για την έκθεση της Ομάδας Εργου, η οποία αποτελείται από τον Νίκο Μπελαβίλα, διευθυντή Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου, τονΙωάννη Πολύζο, ομότιμο καθηγητή στον ΕΜΠ και πρώην πρόεδρο του ΟΡΣΑ, τη Βίβιαν Γλένη, νομικό MSc πολεοδόμο, την Πωλίνα Πρέντου, αρχιτέκτονα MSc πολεοδόμο, τον Πασχάλη Σαμαρίνη, δρα αρχιτέκτονα-πολεοδόμο, και τον Λουκά Τριάντη, δρα αχριτέκτονα-πολεοδόμο.
Η έκθεση παραδόθηκε προς τα τέλη του Μαρτίου στον υπουργό Επικρατείας και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι με τους όρους της σύμβασης που έχουν υπογράψει από το 2014 το ΤΑΙΠΕΔ και η Lamda, «το ελληνικό Δημόσιο και ο πωλητής επιβαρύνονται με δυσανάλογο τρόπο και αναλαμβάνουν υπερβολικές δεσμεύσεις και υποχρεώσεις απέναντι στον αγοραστή, ώστε να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος η επένδυση στο μέλλον να τους επιβαρύνει υπέρμετρα».
Παρά το προφανές, η διοίκηση της Lamda τονίζει ότι η υπογραφή της σύμβασης αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, ενώ το μόνο που μπορεί να κάνει είναι ορισμένες παραχωρήσεις σε σχέση με τους όμορους δήμους και την αύξηση της έκτασης του πρασίνου που θα κατασκευάσει στο Ελληνικό.
Η νέα συμφωνία κυβέρνησης - Lamda
Μέσα από μια σειρά από διαπραγματεύσεις ολοκληρώνεται η συμφωνία μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Development για την ανάπτυξη του μητροπολιτικού πάρκου του Ελληνικού.
Η νέα συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών προβλέπει ορισμένες τροποποιήσεις στο σχεδιασμό ορισμένων σημείων του σχεδίου ανάπλασης της έκτασης των 6.000 στρεμμάτων.
Βασική αλλαγή είναι η αύξηση των χώρων πρασίνου σε σχέση με αυτό που προβλέπει η αρχική συμφωνία.
Μία από τις σημαντικές εκκρεμότητες που παραμένει είναι η μετεγκατάσταση των φορέων που βρίσκονται στο Ελληνικό (αμαξοστάσιο ΕΘΕΛ, κεντρικές εγκαταστάσεις ΥΠΑ, Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, ΚΤΕΟ Περιφέρειας Αττικής, Αθλητικό Κέντρο Νεότητας Αγίου Κοσμά), και οι οποίοι θα πρέπει να έχουν μετακομίσει μέχρι τον προσεχή Οκτώβριο. Μέχρι σήμερα από τους 69 χρήστες που ήταν εγκατεστημένοι στο Ελληνικό, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, έχει μετακομίσει το μεγαλύτερο μέρος αυτών. Στόχος της κυβέρνησης είναι η αναθεωρημένη συμφωνία να έρθει στη Βουλή προς ψήφιση το φθινόπωρο. Για να ξεκινήσει όμως, το έργο, θα πρέπει η νέα συμφωνία του ΤΑΙΠΕΔ με το Ελληνικό να πάει στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση, κάτι που υπολογίζεται ότι κάτι τέτοιο δεν θα γίνει σύντομα. Για την ψήφιση του ένα από τα πολλά βήματα που απαιτούνται για να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες στην έκταση. Έτσι, για να αρχίσει η υλοποίηση του έργου απαιτείται ακόμη:
- Η κατάρτιση σχεδίου ολοκληρωμένης ανάπτυξης (ΣΟΑ) και η έγκρισή του μέσω προεδρικού διατάγματος. Η συγκεκριμένη διαδικασία, όπως συνέβη και στην περίπτωση του Αστέρα Βουλιαγμένης, θα μπορούσε να αποδειχθεί περίπλοκη και αρκετά χρονοβόρα, μιας και είναι απαραίτητη η λήψη έγκρισης από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
- Η έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που απαιτούνται για την εφαρμογή του σχεδίου ολοκληρωμένης ανάπτυξης.
- Η διενέργεια ανεξάρτητου δημόσιου διαγωνισμού για τη χορήγηση άδειας καζίνο, το οποίο θα πρέπει να χωροθετηθεί.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών