Μόνο για το 2017 η Cosco θα πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 137,5 εκατ. ευρώ που θα αυξήσουν την αξία του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας
Με μεγάλο discount διαπραγματεύεται η μετοχή του ΟΛΠ έναντι του τιμήματος των 22 ευρώ ανά μετοχή που προσέφερε τον περασμένο Αύγουστο η Cosco για να αποκτήσει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου.
Στο ταμπλό η τιμή της μετοχής δεν μπορεί να υπερβεί τα 14 ευρώ ήτοι 40% χαμηλότερα από την τιμή εξαγοράς.
Σημειώνεται πως η συμφωνία προβλέπει τη μεταβίβαση επιπλέον ποσοστού 16% μετά την παρέλευση πέντε ετών.
Στελέχη της αγοράς με τα οποία ήρθε σε επαφή το Bankingnews.gr σημειώνουν πως πιθανότατα το θέμα της αδιαφορίας των επενδυτών αναφορικά με τη μετοχή του ΟΛΠ ίσως έχει να κάνει με την ίδια την «ποιότητα» των επενδυτών που έχει σήμερα το ΧΑ.
Δηλαδή το ΧΑ σημειώνουν έχει επενδυτές που θέλουν γρήγορο κέρδος και εύκολη είσοδο και έξοδο, επομένως η εμπορευσιμότητα του ΟΛΠ τους «απαγορεύει» να επενδύσουν.
Άλλα στελέχη σημειώνουν πως το γεγονός ότι δεν πρόκειται να γίνει δημόσια πρόταση στέκεται τροχοπέδη στην άνοδο της μετοχής, ενώ εκτιμούν πως ο βασικός μέτοχος θα προσπαθήσει να βγάλει χρήματα μέσα από τη δραστηριότητα του λιμανιού και όχι μέσα από το ταμπλό.
Επιπλέον κάποιοι εκτιμούν πως ίσως στο μέλλον να υπάρξει dilution των επενδυτών μέσα από αυξήσεις κεφαλαίου που θα επιχειρήσει η Cosco.
Αναλυτές αναφέρουν πως αναμένουν και από τον ΟΛΘ να έχει την ίδια τύχη στο ταμπλό.
Αυτό φάνηκε ήδη από τη χθεσινή (Τετάρτη 26 Απριλίου) συνεδρίαση όπου η μετοχή πραγματοποίηση χαμηλό όγκο συναλλαγών και δεν κινήθηκε ανοδικά προκειμένου να μειώσει το discount.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως τον περασμένο Οκτώβριο εγκρίθηκε με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου η υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της εταιρείας, ύψους 137,5 εκατ. ευρώ μόνο για το 2017, ως αναπόσπαστο τμήμα του συνολικού υποχρεωτικού προγράμματος επενδύσεων του ΟΛΠ αλλά και του οικιοθελούς προγράμματος επενδύσεων που σχεδιάζει η China Cosco Shipping Corporation Limited προκειμένου το λιμάνι του Πειραιά να αναδειχθεί περαιτέρω ως εμπορικός κόμβος αλλά και ως διεθνές κέντρο κρουαζιέρας και ναυπηγοεπισκευής.
Πιο συγκεκριμένα οι επενδύσεις αφορούν κυρίως:
• έργα αναβάθμισης της κρουαζιέρας, με τη δημιουργία συνολικά έξι νέων θέσεων ελλιμενισμού με δυνατότητα υποδοχής των μεγαλύτερων κρουαζιεροπλοίων διεθνώς,
• έργα αναβάθμισης της ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης με προμήθεια εξοπλισμού και δημιουργία εγκαταστάσεων,
• κατασκευή σύγχρονου logistic center σε έκταση 120 στρεμμάτων του πρώην ΟΔΔΥ. Η σύνδεση με το λιμάνι θα γίνεται μέσω υπόγειας οδικής σύνδεσης,
• αναβάθμιση του Car terminal,
• έργα βελτίωσης και συντήρησης λιμενικών υποδομών,
• προμήθεια εξοπλισμού και μέσων,
• κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών,
• έργα επισκευής του προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.
Για τη χρήση 2016 το λιμάνι είχε πωλήσεις 103,5 εκατ. ευρώ από 99,9 εκατ. ευρώ το 2015 και καθαρά κέρδη 6,7 εκατ. ευρώ από 8,3 εκατ. ευρώ.
Πάντως τα αποτελέσματα είναι επηρεασμένα και από τις απεργιακές κινητοποιήσεις του προσωπικού που αντιδρούσε στην πώληση.
Η καθαρή θέση ανέρχεται στα 177,6 εκατ. ευρώ με την αποτίμηση στο ΧΑ να είναι στα 332 εκατ. ευρώ.
Οι συνολικές υποχρεώσεις ανέρχονταν στα 183 εκατ. ευρώ, ενώ υπήρχαν ταμειακά διαθέσιμα ύψους 43,7 εκατ. ευρώ.
Το σύνολο των ενσώματων παγίων ανερχόταν στα 421 εκατ. ευρώ.
Γιώργος Κατικάς
www.bankingnews.gr
Στο ταμπλό η τιμή της μετοχής δεν μπορεί να υπερβεί τα 14 ευρώ ήτοι 40% χαμηλότερα από την τιμή εξαγοράς.
Σημειώνεται πως η συμφωνία προβλέπει τη μεταβίβαση επιπλέον ποσοστού 16% μετά την παρέλευση πέντε ετών.
Στελέχη της αγοράς με τα οποία ήρθε σε επαφή το Bankingnews.gr σημειώνουν πως πιθανότατα το θέμα της αδιαφορίας των επενδυτών αναφορικά με τη μετοχή του ΟΛΠ ίσως έχει να κάνει με την ίδια την «ποιότητα» των επενδυτών που έχει σήμερα το ΧΑ.
Δηλαδή το ΧΑ σημειώνουν έχει επενδυτές που θέλουν γρήγορο κέρδος και εύκολη είσοδο και έξοδο, επομένως η εμπορευσιμότητα του ΟΛΠ τους «απαγορεύει» να επενδύσουν.
Άλλα στελέχη σημειώνουν πως το γεγονός ότι δεν πρόκειται να γίνει δημόσια πρόταση στέκεται τροχοπέδη στην άνοδο της μετοχής, ενώ εκτιμούν πως ο βασικός μέτοχος θα προσπαθήσει να βγάλει χρήματα μέσα από τη δραστηριότητα του λιμανιού και όχι μέσα από το ταμπλό.
Επιπλέον κάποιοι εκτιμούν πως ίσως στο μέλλον να υπάρξει dilution των επενδυτών μέσα από αυξήσεις κεφαλαίου που θα επιχειρήσει η Cosco.
Αναλυτές αναφέρουν πως αναμένουν και από τον ΟΛΘ να έχει την ίδια τύχη στο ταμπλό.
Αυτό φάνηκε ήδη από τη χθεσινή (Τετάρτη 26 Απριλίου) συνεδρίαση όπου η μετοχή πραγματοποίηση χαμηλό όγκο συναλλαγών και δεν κινήθηκε ανοδικά προκειμένου να μειώσει το discount.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως τον περασμένο Οκτώβριο εγκρίθηκε με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου η υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της εταιρείας, ύψους 137,5 εκατ. ευρώ μόνο για το 2017, ως αναπόσπαστο τμήμα του συνολικού υποχρεωτικού προγράμματος επενδύσεων του ΟΛΠ αλλά και του οικιοθελούς προγράμματος επενδύσεων που σχεδιάζει η China Cosco Shipping Corporation Limited προκειμένου το λιμάνι του Πειραιά να αναδειχθεί περαιτέρω ως εμπορικός κόμβος αλλά και ως διεθνές κέντρο κρουαζιέρας και ναυπηγοεπισκευής.
Πιο συγκεκριμένα οι επενδύσεις αφορούν κυρίως:
• έργα αναβάθμισης της κρουαζιέρας, με τη δημιουργία συνολικά έξι νέων θέσεων ελλιμενισμού με δυνατότητα υποδοχής των μεγαλύτερων κρουαζιεροπλοίων διεθνώς,
• έργα αναβάθμισης της ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης με προμήθεια εξοπλισμού και δημιουργία εγκαταστάσεων,
• κατασκευή σύγχρονου logistic center σε έκταση 120 στρεμμάτων του πρώην ΟΔΔΥ. Η σύνδεση με το λιμάνι θα γίνεται μέσω υπόγειας οδικής σύνδεσης,
• αναβάθμιση του Car terminal,
• έργα βελτίωσης και συντήρησης λιμενικών υποδομών,
• προμήθεια εξοπλισμού και μέσων,
• κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών,
• έργα επισκευής του προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.
Για τη χρήση 2016 το λιμάνι είχε πωλήσεις 103,5 εκατ. ευρώ από 99,9 εκατ. ευρώ το 2015 και καθαρά κέρδη 6,7 εκατ. ευρώ από 8,3 εκατ. ευρώ.
Πάντως τα αποτελέσματα είναι επηρεασμένα και από τις απεργιακές κινητοποιήσεις του προσωπικού που αντιδρούσε στην πώληση.
Η καθαρή θέση ανέρχεται στα 177,6 εκατ. ευρώ με την αποτίμηση στο ΧΑ να είναι στα 332 εκατ. ευρώ.
Οι συνολικές υποχρεώσεις ανέρχονταν στα 183 εκατ. ευρώ, ενώ υπήρχαν ταμειακά διαθέσιμα ύψους 43,7 εκατ. ευρώ.
Το σύνολο των ενσώματων παγίων ανερχόταν στα 421 εκατ. ευρώ.
Γιώργος Κατικάς
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών