Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Παράταση στον διαγωνισμό για το Χερσόνησος - Νεάπολη του ΒΟΑΚ

Παράταση στον διαγωνισμό για το Χερσόνησος - Νεάπολη του ΒΟΑΚ
Ολιγοήμερη παράταση πήρε η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των φακέλων συμμετοχής στον ανταγωνιστικό διάλογο για το τμήμα
Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η υποβολή και ηλεκτρονική αποσφράγιση των φακέλων μετατίθεται για τις 24 Μαΐου και 28 Μαΐου αντίστοιχα.
Υπενθυμίζεται ότι η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για το εν λόγω οδικό τμήμα που θα πραγματοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ έχει ξεκινήσει από τον προηγούμενο μήνα ενώ έχει κατατεθεί ήδη στον ΥΠΕΝ και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Στους προεπιλεγέντες υποψηφίους που συνεχίζουν στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού, φιγουράρουν όλα τα μεγάλα ονόματα της εγχώριας κατασκευαστικής σκηνής καθώς και ισχυρές παρουσίες από το εξωτερικό: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ» (ΑΒΑΞ-MARGUERITE), ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., SHIKUN BINUI LTD και ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ACCIONA CONCESIONES-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ INTERTOLL».
Στόχος είναι η ανάδειξη αναδόχου μέχρι το τέλος του 2021 για το οδικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου με μήκος 22,5 χλμ. και κατασκευαστικό κόστος που υπολογίζεται στα 205 εκατ. ευρώ.
Εξ αυτών περί τα 90 εκατ. ευρώ έχουν εξασφαλιστεί στο πλαίσιο της χρηματοδότησης της κατασκευής του συνόλου του αυτοκινητοδρόμου με 427 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Τα αμέσως επόμενα βήματα που θα ακολουθήσουν είναι η απόφαση έγκρισης των προεπιλεγέντων που πληρούν τις απαιτήσεις συμμετοχής στον ανταγωνιστικό διάλογο, η έναρξη λειτουργίας του Data Room και -σε επόμενη φάση- ο πρώτος κύκλος του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Ένας αυτοκινητόδρομος, τρεις σχεδιασμοί υλοποίησης

Ο ΒΟΑΚ με συνολικό προϋπολογισμό που αγγίζει το 1,5 δισ. ευρώ θα πραγματοποιηθεί με διαφορετικά μοντέλα υλοποίησης ανά τμήμα. Πιο συγκεκριμένα, το Κίσσαμος-Χερσόνησος θα υλοποιηθεί σύμβαση παραχώρησης, το Χερσόνησος–Νεάπολη ως ΣΔΙΤ και το Νεάπολη–Σητεία ως καθαρά δημόσιο έργο, δημιουργώντας έναν διαμπερή άξονα 300 χλμ. που θα διατρέχει όλο το βόρειο μέτωπο του νησιού.
Τα διαφορετικά μοντέλα υλοποίησης σημαίνουν και μόχλευση διαφορετικών ειδών χρηματοδοτήσεων ανά τμήμα, με το Ταμείο Ανάκαμψης -σε κάθε περίπτωση- να το έχει καταστήσει “bankable”.
Η κατασκευή ενός σύγχρονου, κλειστού αυτοκινητοδρόμου στην Κρήτη αποτελεί βασική προτεραιότητα του ΥΠΟΜΕ καθώς με τη λειτουργία του θα μειωθούν κατακόρυφα τα σοβαρά και θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, θα ελαττωθεί σημαντικά ο χρόνος μετακίνησης μεταξύ των μεγάλων αστικών κέντρων του νησιού, μειώνοντας παράλληλα τα κόστη μεταφοράς εμπορευμάτων και συμβάλλοντας ουσιαστικά στην τουριστική του ανάπτυξη.

Φίλιππος Παναγόπουλος
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης