Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Σε χαμηλό 9 μηνών η μετοχή της Ικτίνος – Η εικόνα του τρίτου τριμήνου και η εκτίμηση για το τέταρτο

Σε χαμηλό 9 μηνών η μετοχή της Ικτίνος – Η εικόνα του τρίτου τριμήνου και η εκτίμηση για το τέταρτο
Το τρίτο τρίμηνο δεν ακολούθησε την τάση των δύο προηγούμενων και η εκτίμηση της διοίκησης είναι πως και το τέταρτο τρίμηνο ακολουθεί την τάση του τρίτου
Σχετικά Άρθρα

Η ύφεση που παρουσίασαν τα μεγέθη της Ικτίνος στο τρίτο τρίμηνο αλλά και η εκτίμηση της διοίκησης για συνέχιση της τάσης και στο τέταρτο τρίμηνο, σε συνδυασμό με το νέο κύμα της πανδημίας, έχουν οδηγήσει τη μετοχή της Ικτίνος σε χαμηλά εννέα μηνών.
Η μετοχή έκλεισε χθες στα 0,73 ευρώ, τιμή που είχε να δει από τον Μάρτιο.
Υπενθυμίζεται πως υψηλό φέτος έχει γράψει στα 0,97 ευρώ στα μέσα Ιουνίου και χαμηλό στα 0,59 ευρώ στα τέλη Ιανουαρίου.
Ο τίτλος συγκαταλέγεται ανάμεσα σε εκείνους που δεν έχει καταφέρει να βρεθεί σε προ πανδημίας επίπεδα.
Πριν ξεσπάσει η πανδημία ήταν η μετοχή στα 1,20 ευρώ.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες λόγω της πανδημίας έχουν βάλει στον πάγο αρκετά έργα και παρά την εκκίνηση αρκετών από αυτά μετά τα lockdown αλλά και τον εμβολιασμό, δεν έχουν επιστρέψει σε κανονικά επίπεδα.
Αυτό είχε αποτέλεσμα το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης να μην είναι καλό και να οδηγήσει σε ρευστοποιήσεις.
Επιπλέον η διοίκηση περιμένει κερδοφόρα χρήση, αλλά η τάση του τρίτου συνεχίζεται και στο τέταρτο τρίμηνο.
Υπενθυμίζεται πως στο εννεάμηνο τα EBITDA είχαν ανέλθει στα 7,6 εκατ. ευρώ, έναντι 5,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο πρώτο εννεάμηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 29,6%.
Στο τρίτο τρίμηνο πάντως, τα EBITDA υποχώρησαν στο 1 εκατ. ευρώ, έναντι 2,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο του 2020.
Σο σύνολο του Καθαρού δανεισμού για το εννεάμηνο του 2021 ανήλθε σε 39,6 εκατ. ευρώ, έναντι 42,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 3,1 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τις 31/12/2020, αλλά αυξημένες έναντι του εξαμήνου που ήταν στα 38 εκατ. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 27,2 εκατ. ευρώ, έναντι 24,1 εκατ. ευρώ της προηγούμενης περιόδου αλλά στο τρίτο τρίμηνο υποχώρησε στα 7,7 εκατ. ευρώ, έναντι 8,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο του 2020.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,8 εκατ. ευρώ, έναντι 1,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο πρώτο εννεάμηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 69,73% αλλά στο τρίτο τρίμηνο είχε ζημία 0,4 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 0,9 εκατ. ευρώ.
Αντιμετωπίζει ακόμα προβλήματα λόγω της πανδημίας και η Διοίκηση όσον αφορά στις επιπτώσεις από την ενεργειακή κρίση, η επίδραση από τις μεγάλες αυξήσεις που παρατηρούνται έχει επηρεάσει ανοδικά το κόστος παραγωγής και αναμένεται να αυξήσει το συνολικό λειτουργικό κόστος κατά 7-8%.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του παγκόσμιου εμπορίου και κατ' επέκταση του κλάδου μας είναι οι διαρκείς αυξήσεις των ναύλων λόγω των διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η αύξηση του μεταφορικού κόστους δεν επηρεάζει άμεσα το κόστος της εταιρίας, δεδομένου ότι ο ναύλος επιβαρύνει τον πελάτη, ωστόσο έχει αντίκτυπο στις πωλήσεις της εταιρείας, καθώς αυξάνεται το συνολικό κόστος κτήσης για τον πελάτη.
Η εταιρία αναμένεται να είναι κερδοφόρα για τη χρήση του 2021, ωστόσο το τρίτο τρίμηνο του 2021 δεν ακολούθησε την ανοδική πορεία του πρώτου εξαμήνου της χρήσης, παρουσιάζοντας ύφεση η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και το τελευταίο τρίμηνο του 2021.
Η περιοχή 0,70-0,73 ευρώ αποτελεί καλή στήριξη για τη μετοχή.
Σημειώνεται πως οι βασικοί μέτοχοι είχαν προχωρήσει σε κάποιες αγορές μετοχών το προηγούμενο διάστημα.
Ικτίνος.jpg
www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης