Το CO2 pooling αποτελεί έναν στρατηγικό μηχανισμό στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, ο οποίος επιτρέπει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να συνεργάζονται για να συμμορφώνονται με τους αυστηρούς κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Από την 1η Ιανουαρίου 2025, η ΕΕ έχει θεσπίσει νέα χαμηλότερα όρια στις μέσες εκπομπές CO2 των στόλων αυτοκινήτων, απαιτώντας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν μέγιστο μέσο όρο 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο.
Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) πρέπει πλέον να αντιστοιχούν σε τουλάχιστον 20% των συνολικών πωλήσεων κάθε κατασκευαστή, διαφορετικά επιβάλλονται σημαντικά πρόστιμα.
Το CO2 pooling επιτρέπει στις εταιρείες που δεν πληρούν τα όρια εκπομπών να συνεργάζονται με άλλες που διαθέτουν χαμηλές εκπομπές ή μηδενικές εκπομπές, όπως οι Tesla και Polestar. Μέσω αυτού του μηχανισμού, οι κατασκευαστές μπορούν να “αγοράσουν” δικαιώματα εκπομπών, μειώνοντας τον μέσο όρο του στόλου τους και αποφεύγοντας υψηλά πρόστιμα.
Για παράδειγμα, η Stellantis, η Ford και η Toyota σχεδιάζουν να αγοράσουν πιστώσεις από την Tesla, ενώ η Mercedes-Benz έχει ήδη καταλήξει σε συμφωνία με τη Volvo και την Polestar.
Ο στόχος είναι να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με τους κανονισμούς χωρίς την ανάγκη άμεσης μείωσης των εκπομπών από ολόκληρη τη γκάμα τους.
Ωστόσο, η Renault εξέφρασε την ανησυχία της ότι το CO2 pooling μπορεί να αποδυναμώσει τη βιομηχανία της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τη Renault, οι κατασκευαστές εξαναγκάζονται να λαμβάνουν αντιπαραγωγικές αποφάσεις, όπως η αγορά πιστώσεων από ανταγωνιστές ή ακόμα και η μείωση της παραγωγής (διαβάστε περισσότερα)
Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) πρέπει πλέον να αντιστοιχούν σε τουλάχιστον 20% των συνολικών πωλήσεων κάθε κατασκευαστή, διαφορετικά επιβάλλονται σημαντικά πρόστιμα.
Το CO2 pooling επιτρέπει στις εταιρείες που δεν πληρούν τα όρια εκπομπών να συνεργάζονται με άλλες που διαθέτουν χαμηλές εκπομπές ή μηδενικές εκπομπές, όπως οι Tesla και Polestar. Μέσω αυτού του μηχανισμού, οι κατασκευαστές μπορούν να “αγοράσουν” δικαιώματα εκπομπών, μειώνοντας τον μέσο όρο του στόλου τους και αποφεύγοντας υψηλά πρόστιμα.
Για παράδειγμα, η Stellantis, η Ford και η Toyota σχεδιάζουν να αγοράσουν πιστώσεις από την Tesla, ενώ η Mercedes-Benz έχει ήδη καταλήξει σε συμφωνία με τη Volvo και την Polestar.
Ο στόχος είναι να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με τους κανονισμούς χωρίς την ανάγκη άμεσης μείωσης των εκπομπών από ολόκληρη τη γκάμα τους.
Ωστόσο, η Renault εξέφρασε την ανησυχία της ότι το CO2 pooling μπορεί να αποδυναμώσει τη βιομηχανία της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τη Renault, οι κατασκευαστές εξαναγκάζονται να λαμβάνουν αντιπαραγωγικές αποφάσεις, όπως η αγορά πιστώσεων από ανταγωνιστές ή ακόμα και η μείωση της παραγωγής (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών