Η συζήτηση για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων με βάση το κιλά του απόβαρου τους αντί για τα γραμμάρια των εκπομπών CO2 αποκτά όλο και μεγαλύτερη απήχηση, καθώς τα οχήματα όλων των τύπων γίνονται πιο βαριά.
Η αύξηση της μάζας αποδίδεται κυρίως σε νομοθεσίες που αφορούν την ασφάλεια και τις εκπομπές, καθώς και στη δημοτικότητα των SUV, τα οποία συνήθως αντιπροσωπεύουν κοινωνικό κύρος.
Το βάρος των σύγχρονων οικογενειακών αυτοκινήτων έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με πριν από 50 χρόνια, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα τόσο για το περιβάλλον όσο και για τις υποδομές.
Οι αναλυτές αυτοκινητοβιομηχανίας Felix Leach και Nick Molden, μέσα από το βιβλίο τους Critical Mass: The One Thing You Need to Know About Green Cars, επισημαίνουν ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, αν και σημαντική, δεν είναι πανάκεια.
Επίσης, είναι άδικο να φορολογούνται τα συμβατικά αυτοκίνητα που εκπέμπουν CO2 και όχι τα υπέρβαρα ηλεκτρικά που έχουν ένα σχετικό ενεργειακό αποτύπωμα.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι συνήθως κατά 40% βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά, γεγονός που απαιτεί μεγαλύτερες μπαταρίες και περισσότερα υλικά για την κατασκευή τους.
Αυτό, με τη σειρά του, αυξάνει την πίεση στις υποδομές, προκαλεί μεγαλύτερη φθορά στα ελαστικά, στα φρένα και στο οδόστρωμα και αντισταθμίζει τα πλεονεκτήματα των μηδενικών εκπομπών από την εξάτμιση.
Το αυξημένο βάρος δεν επηρεάζει μόνο το περιβάλλον αλλά και την οδική ασφάλεια, καθώς τα βαρύτερα οχήματα μπορούν να προκαλέσουν σοβαρότερες συνέπειες σε περιπτώσεις ατυχημάτων (διαβάστε περισσότερα)
Το βάρος των σύγχρονων οικογενειακών αυτοκινήτων έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με πριν από 50 χρόνια, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα τόσο για το περιβάλλον όσο και για τις υποδομές.
Οι αναλυτές αυτοκινητοβιομηχανίας Felix Leach και Nick Molden, μέσα από το βιβλίο τους Critical Mass: The One Thing You Need to Know About Green Cars, επισημαίνουν ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, αν και σημαντική, δεν είναι πανάκεια.
Επίσης, είναι άδικο να φορολογούνται τα συμβατικά αυτοκίνητα που εκπέμπουν CO2 και όχι τα υπέρβαρα ηλεκτρικά που έχουν ένα σχετικό ενεργειακό αποτύπωμα.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι συνήθως κατά 40% βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά, γεγονός που απαιτεί μεγαλύτερες μπαταρίες και περισσότερα υλικά για την κατασκευή τους.
Αυτό, με τη σειρά του, αυξάνει την πίεση στις υποδομές, προκαλεί μεγαλύτερη φθορά στα ελαστικά, στα φρένα και στο οδόστρωμα και αντισταθμίζει τα πλεονεκτήματα των μηδενικών εκπομπών από την εξάτμιση.
Το αυξημένο βάρος δεν επηρεάζει μόνο το περιβάλλον αλλά και την οδική ασφάλεια, καθώς τα βαρύτερα οχήματα μπορούν να προκαλέσουν σοβαρότερες συνέπειες σε περιπτώσεις ατυχημάτων (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών