Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Ξεκλειδώνει μία εμβληματική επένδυση – Πήρε έγκριση επιτέλους το master plan του ΟΛΘ

tags :
Ξεκλειδώνει μία εμβληματική επένδυση – Πήρε έγκριση επιτέλους το master plan του ΟΛΘ
Το αρχικό κόστος αναφοράς ήταν στα 130 εκατ. ευρώ, αλλά πλέον έχουν ξεπεραστεί σημαντικά ακόμα και τα 150 εκατ. ευρώ λένε κάποιες πληροφορίες
Μία μεγάλη επένδυση που θα δώσει άλλη πνοή όχι μόνο στον ΟΛΘ, αυξάνοντας τα μεγέθη, αλλά και στη Θεσσαλονίκη και ολόκληρη τη χώρα, φαίνεται πως επιτέλους μπορεί να υλοποιηθεί.
Εκδόθηκε το Προεδρικό Διάταγμα και πήρε έτσι έγκριση το master plan του ΟΛΘ, άρα ανοίγει ο δρόμος για την επέκταση του Προβλήτα 6.
Για όσους θυμούνται η εμπλοκή στον ΟΛΠ και η απόφαση του ΣτΕ ανάγκασε όλα τα λιμάνια να προχωρήσουν σε επικαιροποίηση των σχεδίων τους και της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Στο μεσοδιάστημα ο ΟΛΘ επαναπροκήρυξε το διαγωνισμό και προσωρινός ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ.

Ο νέος διαγωνισμός ήταν αναγκαίος μεταξύ άλλων και για τον επανπροσδιορισμό του κόστους μετά τα όσα έχουν συμβεί με τις τιμές τα τελευταία χρόνια.
Το αρχικό κόστος αναφοράς ήταν στα 130 εκατ. ευρώ, αλλά πλέον έχουν ξεπεραστεί σημαντικά ακόμα και τα 150 εκατ. ευρώ λένε κάποιες πληροφορίες.
Δεν τίθεται θέμα πάντως χρηματοδότησης του έργου καθώς ο Οργανισμός στο τέλος του εξαμήνου είχε καθαρό ταμείο 100 εκατ. ευρώ, παράγει εξαιρετικές ταμειακές ροές αλλά και η διοίκηση είχε πει παλαιότερα πως αν χρειαστεί θα αντλήσει και δανεισμό. Η διάρκεια του έργου είναι 36 μήνες και σκοπό έχει να διπλασιάσει την ικανότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση μετά την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για το Master Plan, οι διαδικασίες υλοποίησης της επένδυσης στον Προβλήτα 6 θα κινηθούν άμεσα, με τη λήψη όλων των απαραίτητων αδειών για τα σχετικά κατασκευαστικά έργα, εξέλιξη η οποία αναμένεται εντός των επόμενων μηνών.

Επιπλέον, το πρόγραμμα υποχρεωτικών επενδύσεων περιλαμβάνει την αποκατάσταση και αξιοποίηση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού, καθώς και έργα για τη βελτίωση, επισκευή, αναβάθμιση και ανακατασκευή υπαρχουσών υποδομών του λιμένα.
Οι επενδύσεις αυτές, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της διασύνδεσης του λιμανιού με το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο (ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδός), καθώς και με επιπλέον μη υποχρεωτικές επενδύσεις, θα καλλιεργήσουν διασυνοριακές συνέργειες και θα ενισχύσουν περαιτέρω τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του λιμένα, συνεισφέροντας σημαντικά στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.
ΧΑ_19.jpg


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης