
Μόλις το πρώτο τρίμηνο του 2025, περισσότερα έργα που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακυρώθηκαν
Παρά το κύμα εργοστασίων ηλεκτρικών οχημάτων που εμφανίστηκαν σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες τα τελευταία χρόνια - που τροφοδοτούνται από φορολογικές εκπτώσεις από τον Νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού και υποσχέσεις για θέσεις εργασίας σε περιοχές κυρίως των Ρεπουμπλικανών - πολλά από αυτά τα έργα τώρα ακυρώνονται, σύμφωνα με νέο άρθρο της Washington Post.
Ακόμη και πριν από τους νέους δασμούς του προέδρου Donald Trump, η αλλαγή που έφερναν έχανε ήδη δυναμική.
Μόλις το πρώτο τρίμηνο του 2025, περισσότερα έργα που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακυρώθηκαν από ό,τι τα δύο προηγούμενα χρόνια μαζί, σύμφωνα με την Atlas Public Policy.
Μεταξύ των απωλειών: ένα εργοστάσιο φράγματος θερμικών μπαταριών 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στη Τζώρτζια και ένα εργοστάσιο μπαταριών ιόντων λιθίου 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Αριζόνα.
Χιλιάδες θέσεις εργασίας αμφισβητούνται τώρα, θέτοντας αμφιβολίες για το μέλλον της εγχώριας παραγωγής EV.
Χάνουν τη δυναμική τους τα ηλεκτρικά οχήματα
Η έκρηξη της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ χάνει τη δυναμική του καθώς η αβεβαιότητα πολιτικής υπό την κυβέρνηση Trump αναγκάζει τις εταιρείες να ακυρώσουν ή να καθυστερήσουν μεγάλα έργα.
«Είναι δύσκολο αυτή τη στιγμή να είσαι κατασκευαστής στις ΗΠΑ, δεδομένης της αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς, τις φορολογικές εκπτώσεις και τους κανονισμούς», δήλωσε ο Tom Taylor του Atlas Public Policy.
Η ομάδα διαπίστωσε ότι περισσότερα έργα καθαρής ενέργειας ακυρώθηκαν στις αρχές του 2025 από ό,τι τα τελευταία δύο χρόνια μαζί, συμπεριλαμβανομένων εργοστασίων μπαταριών δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Τζόρτζια και την Αριζόνα.
Ο νόμος για το κλίμα του 2022 πρόσφερε εκπτώσεις φόρου για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής EV, αλλά οι προτάσεις των Ρεπουμπλικανών για την κατάργηση αυτών των κινήτρων - και την αντιστροφή των κανόνων εκπομπών - θα μπορούσαν να μειώσουν τις πωλήσεις EV κατά 40% έως το 2030, σύμφωνα με το Princeton.
Επίσης, η WaPo λέει ότι η Aspen Aerogels διέλυσε το εργοστάσιό της στη Γεωργία και μετέφερε την παραγωγή στο εξωτερικό.
«Η Κίνα έχει ήδη 50% διείσδυση EV», δήλωσε ο CFO Ricardo Rodriguez.
"Στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, συνεχίζουμε να βαδίζουμε σε αυτό το επίπεδο 10% έως 15%.
Άρα, αρχίζετε να αναρωτιέστε, σωστά, είναι αυτή η πρόοδος;"
Άλλες εταιρείες επίσης υποχωρούν. Η KORE Power απέσυρε τα σχέδια για μια νέα μονάδα, επιλέγοντας να μετασκευάσει μια υπάρχουσα εγκατάσταση.
Οι startups EV όπως η Nikola Motors και η Canoo έχουν χρεοκοπήσει.
Ακόμη και η Hyundai μειώνεται, σχεδιάζοντας τώρα να κατασκευάσει υβριδικά, όχι μόνο ηλεκτρικά, στο νέο της εργοστάσιο στη Γεωργία.
«Οι προοπτικές για τα EV ήταν ήδη αρκετά πτωτικές πριν από τις εκλογές», δήλωσε ο Trevor Houser του Rhodium Group. "Οποιοδήποτε μειονέκτημα... θα οδηγούσε φυσικά σε κάποιες ακυρώσεις της μπαταρίας."
Μειώνονται και οι επενδύσεις
Οι επενδύσεις στον κλάδο έχουν πέσει κατακόρυφα, με μόλις 176 εκατομμύρια δολάρια σε καθαρή παραγωγή να ανακοινώνονται τον Ιανουάριο - πολύ κάτω από το συνηθισμένο 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Η Diana Furchtgott-Roth του Heritage Foundation υποστηρίζει την αλλαγή πολιτικής.
«Τα δαπανηρά, εξουσιοδοτημένα ηλεκτρικά οχήματα κάνουν τους φτωχούς ανθρώπους φτωχότερους και λιγότερο ασφαλείς», είπε.
Ο Λευκός Οίκος επιμένει ότι η στρατηγική του είναι σωστή.
«Η λαμπρή οικονομική ατζέντα του Προέδρου είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αναζωογόνηση της οικονομίας μας απελευθερώνοντας την αμερικανική ενέργεια, εφαρμόζοντας δασμούς για να εξισορροπήσουμε τους όρους ανταγωνισμού και φέρνοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε ιστορικές επενδύσεις στον μεταποιητικό τομέα της Αμερικής», δήλωσε ο εκπρόσωπος Taylor Rogers.
Ωστόσο, καθώς τα έργα εξαφανίζονται και η ορμή εξασθενεί, ο Keefe το είπε καλύτερα: "Όλοι ψάχνουν για μια ασημένια επένδυση. Δυσκολεύομαι να τη βρω."
www.bankingnews.gr
Ακόμη και πριν από τους νέους δασμούς του προέδρου Donald Trump, η αλλαγή που έφερναν έχανε ήδη δυναμική.
Μόλις το πρώτο τρίμηνο του 2025, περισσότερα έργα που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακυρώθηκαν από ό,τι τα δύο προηγούμενα χρόνια μαζί, σύμφωνα με την Atlas Public Policy.
Μεταξύ των απωλειών: ένα εργοστάσιο φράγματος θερμικών μπαταριών 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στη Τζώρτζια και ένα εργοστάσιο μπαταριών ιόντων λιθίου 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Αριζόνα.
Χιλιάδες θέσεις εργασίας αμφισβητούνται τώρα, θέτοντας αμφιβολίες για το μέλλον της εγχώριας παραγωγής EV.
Χάνουν τη δυναμική τους τα ηλεκτρικά οχήματα
Η έκρηξη της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ χάνει τη δυναμική του καθώς η αβεβαιότητα πολιτικής υπό την κυβέρνηση Trump αναγκάζει τις εταιρείες να ακυρώσουν ή να καθυστερήσουν μεγάλα έργα.
«Είναι δύσκολο αυτή τη στιγμή να είσαι κατασκευαστής στις ΗΠΑ, δεδομένης της αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς, τις φορολογικές εκπτώσεις και τους κανονισμούς», δήλωσε ο Tom Taylor του Atlas Public Policy.
Η ομάδα διαπίστωσε ότι περισσότερα έργα καθαρής ενέργειας ακυρώθηκαν στις αρχές του 2025 από ό,τι τα τελευταία δύο χρόνια μαζί, συμπεριλαμβανομένων εργοστασίων μπαταριών δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Τζόρτζια και την Αριζόνα.
Ο νόμος για το κλίμα του 2022 πρόσφερε εκπτώσεις φόρου για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής EV, αλλά οι προτάσεις των Ρεπουμπλικανών για την κατάργηση αυτών των κινήτρων - και την αντιστροφή των κανόνων εκπομπών - θα μπορούσαν να μειώσουν τις πωλήσεις EV κατά 40% έως το 2030, σύμφωνα με το Princeton.
Επίσης, η WaPo λέει ότι η Aspen Aerogels διέλυσε το εργοστάσιό της στη Γεωργία και μετέφερε την παραγωγή στο εξωτερικό.
«Η Κίνα έχει ήδη 50% διείσδυση EV», δήλωσε ο CFO Ricardo Rodriguez.
"Στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, συνεχίζουμε να βαδίζουμε σε αυτό το επίπεδο 10% έως 15%.
Άρα, αρχίζετε να αναρωτιέστε, σωστά, είναι αυτή η πρόοδος;"
Άλλες εταιρείες επίσης υποχωρούν. Η KORE Power απέσυρε τα σχέδια για μια νέα μονάδα, επιλέγοντας να μετασκευάσει μια υπάρχουσα εγκατάσταση.
Οι startups EV όπως η Nikola Motors και η Canoo έχουν χρεοκοπήσει.
Ακόμη και η Hyundai μειώνεται, σχεδιάζοντας τώρα να κατασκευάσει υβριδικά, όχι μόνο ηλεκτρικά, στο νέο της εργοστάσιο στη Γεωργία.
«Οι προοπτικές για τα EV ήταν ήδη αρκετά πτωτικές πριν από τις εκλογές», δήλωσε ο Trevor Houser του Rhodium Group. "Οποιοδήποτε μειονέκτημα... θα οδηγούσε φυσικά σε κάποιες ακυρώσεις της μπαταρίας."
Μειώνονται και οι επενδύσεις
Οι επενδύσεις στον κλάδο έχουν πέσει κατακόρυφα, με μόλις 176 εκατομμύρια δολάρια σε καθαρή παραγωγή να ανακοινώνονται τον Ιανουάριο - πολύ κάτω από το συνηθισμένο 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Η Diana Furchtgott-Roth του Heritage Foundation υποστηρίζει την αλλαγή πολιτικής.
«Τα δαπανηρά, εξουσιοδοτημένα ηλεκτρικά οχήματα κάνουν τους φτωχούς ανθρώπους φτωχότερους και λιγότερο ασφαλείς», είπε.
Ο Λευκός Οίκος επιμένει ότι η στρατηγική του είναι σωστή.
«Η λαμπρή οικονομική ατζέντα του Προέδρου είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αναζωογόνηση της οικονομίας μας απελευθερώνοντας την αμερικανική ενέργεια, εφαρμόζοντας δασμούς για να εξισορροπήσουμε τους όρους ανταγωνισμού και φέρνοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε ιστορικές επενδύσεις στον μεταποιητικό τομέα της Αμερικής», δήλωσε ο εκπρόσωπος Taylor Rogers.
Ωστόσο, καθώς τα έργα εξαφανίζονται και η ορμή εξασθενεί, ο Keefe το είπε καλύτερα: "Όλοι ψάχνουν για μια ασημένια επένδυση. Δυσκολεύομαι να τη βρω."
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών