Τελευταία Νέα
Διεθνή

Καταρρέουν οι εμπορευματικές ναυτιλιακές – «Βροχή» οι ακυρώσεις παραγγελιών από Κίνα προς ΗΠΑ

Καταρρέουν οι εμπορευματικές ναυτιλιακές – «Βροχή» οι ακυρώσεις παραγγελιών από Κίνα προς ΗΠΑ
Οι προοπτικές για το παγκόσμιο εμπόριο έχουν «επιδεινωθεί απότομα» στον απόηχο του σχεδίου δασμών του Trump
Στα ύψη φτάνουν οι ματαιώσεις δρομολογίων από τους Αμερικανούς εισαγωγείς από φορτηγά πλοία από την Κίνα, καθώς οι αερομεταφορείς προσπαθούν να εξισορροπήσουν την απόσυρση στις παραγγελίες που προκύπτουν από τους δασμούς του Προέδρου Donald Trump και την κλιμάκωση της έντασης στον εμπορικό πόλεμο.
Συνολικά 80 κενά ή ακυρωθέντα δρομολόγια εκτός Κίνας έχουν καταγραφεί από την εμπορευματική εταιρεία HLS Group.
Όπως ανέφερε σε πρόσφατο σημείωμα προς τους πελάτες της, καθώς ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ οδήγησε σε πτώση της ζήτησης, οι αερομεταφορείς άρχισαν να αναστέλλουν ή να προσαρμόζουν τις υπηρεσίες του Ειρηνικού.
Η μεγάλη συμμαχία εμπορευματικών μεταφορών έχει «αναστείλει μέχρι νεωτέρας» μια διαδρομή που προηγουμένως σχεδίαζε να επαναφέρει τον Μάιο, η οποία θα περιλάμβανε λιμάνια του Qingdao, του Ningbo, της Σαγκάης, του Πουσάν, του Βανκούβερ και της Τακόμα.
Εν τω μεταξύ, ένα υπάρχον δρομολόγιο σχεδιάζει να ακυρώσει τη γραμμή για το λιμάνι του στο Wilmington της Βόρειας Καρολίνας.

Μειωμένη η κίνηση

Ο αντίκτυπος της μειωμένης κίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Βόρεια Αμερική θα είναι σημαντικός για πολλούς κρίκους στην οικονομία και την αλυσίδα εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων των λιμένων και των εταιρειών logistics που μεταφέρουν το φορτίο.
Εάν κάθε δρομολόγιο μετέφερε 8.000 έως 10.000 TEU (αντίστοιχες μονάδες είκοσι ποδιών), αυτό θα ισοδυναμούσε με μείωση της εμπορευματικής κίνησης μεταξύ 640.000-800.000 εμπορευματοκιβωτίων και θα οδηγούσε σε μειωμένες λειτουργίες γερανού στα λιμάνια, χαμηλότερα τέλη που θα μπορούσαν να εισπραχθούν από τα φορτηγά, και σε αποθήκες για αποθήκευση.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου προειδοποίησε επίσης ότι οι προοπτικές για το παγκόσμιο εμπόριο έχουν «επιδεινωθεί απότομα» στον απόηχο του σχεδίου δασμών του Trump.
Οι μετοχές της JB Hunt έφτασαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2020 μετά από σχόλια κατά τη διάρκεια της κλήσης κερδών της εταιρείας φορτηγών σχετικά με την αβεβαιότητα από τους δασμούς.
«Δεν έχουμε τρόπο να γνωρίζουμε πόσο σημαντική θα είναι αυτή η πτώση στις παραγγελίες στα δρομολόγια των πλοίων», δήλωσε ο Alan Murphy, Διευθύνων Σύμβουλος της Sea-Intelligence.
"Δεν υπάρχουν μοντέλα που να το προβάλλουν. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι η πλειονότητα των εμπορευματοκιβωτίων στα πλοία που εξυπηρετούν τις εμπορικές διαδρομές της Ασίας προς τις ΗΠΑ είναι η Κίνα.
Δεν θα πάμε σε μηδενικά εμπορευματοκιβώτια, αλλά θα δούμε μείωση των εμπορευματοκιβωτίων και ως εκ τούτου, στο μέλλον, θα δούμε μια τεράστια σχεδία λευκών δρομολογίων."
Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 30% του συνόλου των εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ (από 37% το 2018), αλλά αντιπροσωπεύει περίπου το 54% του συνόλου των εισαγωγών με εμπορευματοκιβώτια των ΗΠΑ από την Ασία (από 67% το 2018).
Ο Bruce Chan, διευθυντής παγκόσμιας εφοδιαστικής και μελλοντικής κινητικότητας για τη Stifel, είπε ότι η τιμολογιακή πολιτική έχει δημιουργήσει σημαντική αβεβαιότητα όσον αφορά τη ζήτηση των καταναλωτών και οι έμποροι λιανικής τοποθετούν τις επιχειρήσεις τους συντηρητικά με το απόθεμα, ειδικά δεδομένου του «ουλώδους ιστού» από την πρόσφατη υπεραπόθεση μετά τη συμπίεση της εφοδιαστικής αλυσίδας μετά την Covid από το 2021-202.
«Αυτή η αβεβαιότητα έχει αρχίσει να εκδηλώνεται στα πλοία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε λωρίδες με κατεύθυνση προς ανατολάς, κατά την άποψή μας, ανοίγοντας το ενδεχόμενο διψήφιας μείωσης των εισερχόμενων εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων ήδη από τον επόμενο μήνα», είπε.

Κατακόρυφη η πτώση

Ο όγκος κρατήσεων από την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου έως την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου σε παγκόσμιους εμπορικούς δρόμους και στις ΗΠΑ μειώθηκε κατακόρυφα.
Υπήρξαν απότομες μειώσεις στις κρατήσεις σε διάφορες κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων των ειδών ένδυσης και αξεσουάρ, το μαλλί και τα υφάσματα, και τα δύο με πτώση άνω του 50%.
Οι κύριες κατηγορίες προϊόντων από την Κίνα που μετακινούνται σε εμπορευματοκιβώτια περιλαμβάνουν είδη ένδυσης, παιχνίδια, έπιπλα και αθλητικό εξοπλισμό, τα οποία υπόκεινται σε υψηλούς δασμούς.
Ως αποτέλεσμα της μείωσης των εμπορευματοκιβωτίων, οι αερομεταφορείς όχι μόνο θα ακυρώσουν πλοία, αλλά θα προσαρμόσουν ή θα ακυρώσουν τις διαδρομές πλοίων που συνήθως ονομάζονται «χορδές πλοίων», όπως η υπηρεσία ONE από την Κίνα στο Βανκούβερ και την Τακόμα.
Αυτές οι διαδρομές που αφιερώνουν πλοία για τη μεταφορά των θαλάσσιων εμπορευμάτων σε συγκεκριμένα λιμάνια χρειάζονται μήνες σχεδιασμού.
Η εξάλειψη των πλοίων επηρεάζει επίσης τις εξαγωγές των ΗΠΑ με προορισμό την Ασία και που βασίζονται σε πλοία που ταξιδεύουν και προς τις δύο κατευθύνσεις.

Το αδιέξοδο

Οι θαλάσσιοι μεταφορείς πρέπει να μετακινούν γεμάτα πλοία για να αποφέρουν απόδοση της επένδυσης, αλλά δεν είναι προς το συμφέρον τους να χρησιμοποιούν μεγάλα πλοία εάν δεν μπορούν να γεμίσουν.
Για να διασφαλιστεί ότι τα σκάφη χρησιμοποιούνται με πλήρη χωρητικότητα, οι μεταφορείς έχουν διάφορους τρόπους να αλλάξουν τις χορδές των σκαφών.
Η επέκταση των αφίξεων πλοίων ακυρώνοντας τα δρομολόγια είναι μια επιλογή για τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων ώστε να ταιριάζει καλύτερα η χωρητικότητα.
Σύμφωνα με τον Murphy, το 99% των υπηρεσιών του πλοίου είναι εβδομαδιαίες και χρειάζονται περίπου επτά εβδομάδες για να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι μετ' επιστροφής.
«Κατά τη διάρκεια του Covid, οι αερομεταφορείς στάθμευαν τα πλοία τους για συντήρηση», είπε ο Murphy.
«Οι αερομεταφορείς μπορούν επίσης να ακυρώσουν (ακυρώσουν) μια ιστιοπλοΐα, να παραλείψουν εξ ολοκλήρου τις χορδές των πλοίων, να χρησιμοποιήσουν μικρότερα σκάφη ή να επιβραδύνουν τον ατμό στα πλοία όπου ταξιδεύουν περισσότερο».
Αυτά τα μέτρα θα μειώσουν τη διαθέσιμη χωρητικότητα των πλοίων για εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με τον Murphy, γεγονός που βοηθά τα εναπομείναντα πλοία να πληρωθούν, με αβέβαιες συνέπειες για τη συνολική τιμολόγηση στον τομέα των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών.
Ενώ η μείωση των δρομολογίων θα μπορούσε να οδηγήσει σε πτώση των τιμών, κατά τη διάρκεια του Covid, τα κενά δρομολόγια προσδιορίστηκαν από τους φορτωτές σε όλο τον κόσμο ως αιτία για τις τιμές των κοντέινερ που έφτασαν τα 30.000 δολάρια.
Σε αυτή την περίπτωση, οι ναυλωτές λένε ότι οι αερομεταφορείς ακύρωσαν τα δρομολόγια για περισσότερο από όσο χρειαζόταν.

Το Βιετνάμ συνεχίζει να κερδίζει έναντι της Κίνας

Η παγκόσμια ζήτηση και η κατάσταση των τιμών στην αλυσίδα εφοδιασμού παραμένει ρευστή και υπόκειται σε έντονες βραχυπρόθεσμες διακυμάνσεις που συνδέονται με την τιμολογιακή πολιτική. Καθώς το κινεζικό εμπόριο υφίσταται πίεση, μια βασική μέτρηση των ναύλων των θαλάσσιων μεταφορών δείχνει ότι το Βιετνάμ αυξάνεται στις αρχές Απριλίου.
Οι ναύλοι «μέσου χαμηλού», που αντιπροσωπεύουν το κόστος αποστολής αγαθών για έναν φορτωτή μεγαλύτερου μεγέθους σε μια συγκεκριμένη θαλάσσια διαδρομή, έχουν αυξηθεί κατά 43% από τις 30 Μαρτίου για το Βιετνάμ.
Η Xeneta υπολογίζει τα τμήματα της αγοράς μεσαίου-χαμηλού και μεσαίου-υψηλού της αγοράς εξετάζοντας τις τιμές των 25 και 75 εκατοστημόνων ενός ποσοστού εμπορικής λωρίδας.
«Το γεγονός ότι το κατώτερο άκρο της αγοράς έχει ανέβει δείχνει ότι η καύσωνα είναι σε εξέλιξη», δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta.
Είπε ότι αυτό συνεχίζεται μετά την απόφαση του Trump να σταματήσει τους «αμοιβαίους» δασμούς σε χώρες εκτός της Κίνας για 90 ημέρες.
«Οι αποστολείς μεγάλοι και μικροί πρέπει όλοι να πληρώσουν για την προφόρτωση, καθώς η «παύση» κατέστησε δυνατή την προώθηση του φορτίου ξανά», πρόσθεσε ο Sand.
Αυτή η ζήτηση από τους μεταφορείς των ΗΠΑ που εισάγουν αγαθά μπορεί να φανεί στην αύξηση των σημείων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη διαδρομή Χο Τσι Μινχ προς τα λιμάνια του Λος Άντζελες, σημειώνοντας άλμα κατά 24% τον Απρίλιο.
Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Xeneta για το 2025, η διαφορά μεταξύ του μεγαλύτερου λιμανιού εμπορευματοκιβωτίων της Κίνας, της Σαγκάης, και του μεγαλύτερου λιμανιού εμπορευματοκιβωτίων του Βιετνάμ, της πόλης Χο Τσι Μινχ, έχει επίσης μειωθεί ανά ισοδύναμη μονάδα σαράντα ποδιών (FEU) για αποστολές προς τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς.
Ακόμη και με αυξημένο κόστος για τους φορτωτές, θα συνεχίσουν να εισάγουν εισαγωγές από χώρες εκτός Κίνας, επειδή η κατάσταση παραμένει εξαιρετικά απρόβλεπτη, είπε ο Sand.
«Υπάρχει κάθε πιθανότητα τα υψηλότερα τιμολόγια να τεθούν σε ισχύ σε 90 ημέρες από τώρα ή ακόμα και σε προγενέστερο στάδιο», πρόσθεσε.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης