Τελευταία Νέα
Chania
Διεθνή

Βρέχει θάνατο το αόρατο B-2 Spirit: Το απόλυτο στρατηγικό βομβαρδιστικό Stealth με πυρηνικά - συμβατικά όπλα της USAF

Βρέχει θάνατο το αόρατο B-2 Spirit: Το απόλυτο στρατηγικό βομβαρδιστικό Stealth με πυρηνικά - συμβατικά όπλα της USAF
B-2 Spirit Stealth Bomber: Το Απόλυτο Στρατηγικό Αόρατο Όπλο με Πυρηνικά & Συμβατικά Όπλα της USAF, έχει εμβέλεια περίπου 6.000 μίλια (9.600 km) χωρίς ανεφοδιασμό.
Το B-2 Spirit δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε για να μπει στο βαρύ πυροβολικό των ΗΠΑ.
Έίναι ένα στρατηγικό βαρύ stealth βομβαρδιστικό, σχεδιασμένο για τη μεταφορά και χρήση τόσο πυρηνικών όσο και συμβατικών όπλων.
Έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των βομβαρδιστικών της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.
Ο συνδυασμός stealth τεχνολογίας, εξελιγμένου αεροδυναμικού σχεδιασμού και μεγάλης ικανότητας μεταφοράς φορτίου του προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα έναντι άλλων βομβαρδιστικών και μάλιστα....
Έχει εμβέλεια περίπου 6.000 μίλια (9.600 km) χωρίς ανεφοδιασμό.
Β2.1.jpg
Η δημιουργία

Τη δεκαετία του 1980, οι παγκόσμιες εξελίξεις στα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας απειλούσαν σοβαρά τη δυνατότητα της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ να πλήξει κρίσιμους στόχους.
Για την αντιμετώπιση αυτής της απειλής, η Αεροπορία ανέπτυξε μια μακράς εμβέλειας λύση με τεχνολογία stealth.
Το B-2 Spirit, σχεδιασμένο από τη Northrop Grumman, πέτυχε ένα πρωτοφανές επίπεδο "αορατότητας" στα ραντάρ, χρησιμοποιώντας διαμόρφωση flying wing, σύνθετα υλικά, ειδικές επιστρώσεις και απόρρητες τεχνικές stealth.
Β2.2.jpg
Το αεροσκάφος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά δημόσια στις 22 Νοεμβρίου 1988, στο Air Force Plant 42 στην Καλιφόρνια και πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση στις 17 Ιουλίου 1989.
Το πρώτο επιχειρησιακό B-2 παραδόθηκε στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ στις 17 Δεκεμβρίου 1993. Η κύρια βάση του είναι η Whiteman Air Force Base στο Μισούρι.
Έχει συμμετάσχει σε επιχειρήσεις όπως η Operation Allied Force (Σερβία, 1999), η Operation Enduring Freedom (Αφγανιστάν, 2001), και η Operation Iraqi Freedom (Ιράκ, 2003).
Β2.3.jpg
Μπορεί να εκτελέσει αποστολές διάρκειας άνω των 30 ωρών, με πλήρωμα δύο ατόμων (πιλότος και διοικητής αποστολής) και να μεταφέρει έως 40.000 λίβρες (περίπου 18.000 kg) κατευθυνόμενων πυρομαχικών.
Τα πρώτα B-2 υπεβλήθησαν σε ακραίες κλιματικές δοκιμές, συμπεριλαμβανομένων 1.000 ωρών αξιολόγησης σε θερμοκρασίες από -65 έως 120°F στη McKinley Climatic Laboratory.
Β2.4.jpg
Ιστορική Εξέλιξη

Η ιδέα του stealth βομβαρδιστικού χρονολογείται από τη δεκαετία του 1940, όταν η Northrop προσπάθησε να αναπτύξει σχέδια τύπου YB-35 και YB-49. Αν και το flying wing είχε πλεονεκτήματα σε ραντάρ, η έλλειψη τεχνολογίας ελέγχου τα κατέστησε μη βιώσιμα τότε.
Τη δεκαετία του 1970, εξελίξεις σε composite materials, radar-absorbing coatings και ψηφιακή τεχνολογία οδήγησαν την Πολεμική Αεροπορία στο πρόγραμμα Advanced Technology Bomber (ATB) το 1979. Β2.5.jpg
Η Lockheed, με την επιτυχία του F-117 Nighthawk, ανταγωνίστηκε την Northrop, αλλά η τελευταία εξασφάλισε το συμβόλαιο το 1981 χάρη στην πρωτοποριακή flying wing σχεδίασή της.
Το πρόγραμμα επικρίθηκε για το κόστος του: από $22,1 δισ. αρχικά, εκτοξεύθηκε σε $44,7 δισ. το 1988.
Β2.18.jpg
Το συνολικό κόστος του προγράμματος έφτασε στα $101 δισεκατομμύρια, καθιστώντας κάθε B-2 περίπου $2,1 δισεκατομμύρια. Το 1992, η κυβέρνηση Bush περιόρισε την παραγωγή στα 20 επιχειρησιακά και 1 δοκιμαστικό αεροσκάφος.
Το B-2 αναμένεται να αποσυρθεί μέχρι το 2032, αντικαθιστάμενο από το B-21 Raider.
Β2.7.jpg
Σχεδιασμός και Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Η χαρακτηριστική flying wing σχεδίαση του B-2 μειώνει σημαντικά το radar cross-section (RCS).
Δεν διαθέτει ουραία πτερύγια και έχει διαστάσεις: μήκος 21 m, ύψος 5,18 m, και άνοιγμα φτερών 52,4 m.
Χρησιμοποιούνται σύνθετα υλικά όπως carbon fiber, για να διασφαλιστεί χαμηλό βάρος, μη ανιχνευσιμότητα και αντοχή.
Β2.8.jpg
Ηλεκτρονικά και Καθοδήγηση

Το B-2 διαθέτει AN/APQ-181 radar, ικανό για multi-band λειτουργία και terrain following, ενώ συμμορφώνεται με MIL-STD-1553 και προστατεύεται από EMP.
Το 2004, ξεκίνησε αναβάθμιση σε AESA (active electronically scanned array).
Διαθέτει επίσης σύστημα GPS και astro-inertial navigation για ακρίβεια σε αποστολές μεγάλης διάρκειας.Β2.16.jpg
Β2.17.jpgΒ2.13_1.jpg
Β2.9.jpg
Stealth Ικανότητες

Το B-2 έχει RCS περίπου 0.1 m².
Η χρήση Radar Absorbent Material (RAM), η ενσωματωμένη τοποθέτηση των κινητήρων και η διαχείριση θερμότητας μειώνουν τη θερμική υπογραφή του.
Όλα αυτά συντελούν σε σχεδόν πλήρη αορατότητα από εχθρικά ραντάρ.
Β2.10.jpg
Κινητήρες και Απόδοση

Το B-2 διαθέτει τέσσερις GE F118-GE-100 μηχανές χωρίς afterburner, με ώθηση 17.300 λίβρες (77 kN) η κάθε μία.
Η μέγιστη ταχύτητά του ξεπερνά τα 1.010 km/h, με επιχειρησιακή εμβέλεια 11.000 km.Β2.11.jpg

Β2.22.jpg
Β2.23.jpg
Οπλισμός και Ικανότητα Φόρτωσης


Μεταφέρει 40.000 λίβρες (18.000 kg) συμβατικών και πυρηνικών όπλων, μεταξύ αυτών:
80 × 500 lb (Mk-82, GBU-38)
36 × 750 lb (CBU)
16 × 2.000 lb (Mk-84, GBU-31)
AGM-154 JSOW, AGM-158 JASSM
2 × GBU-57 MOP bombs (βομβαρδιστικά bunker busters)
Πυρηνικά: B61 ή B83
Β2.24.jpg

Β2.25.jpg
Cockpit και Πλήρωμα


Το B-2 έχει διμελές πλήρωμα: πιλότος και mission commander.
Διαθέτει αυτόματους χειρισμούς και υποδομές για ξεκούραση του πληρώματος στις μακροχρόνιες αποστολές.
Β2.31.jpg

Επιχειρησιακή Χρήση

Πρώτη αποστολή: Κοσσυφοπέδιο (1999) – έριξε το 11% των συνολικών βομβών.
Συμμετείχε σε πολέμους Αφγανιστάν, Ιράκ, Λιβύη και από το 2025 επιχειρεί και στην Υεμένη.
Β2.29.jpg
Β2.26.jpg
Τεχνικά Χαρακτηριστικά


Τύπος: Στρατηγικό βαρύ βομβαρδιστικό
Κατασκευαστής: Northrop Grumman
Πρώτη πτήση: 1989
Σε υπηρεσία: από 1993
Πλήρωμα: 2 άτομα
Μέγιστη εμβέλεια: 11.000 km
Β2.30.jpg
Cruise ταχύτητα: 900 km/h
Μέγιστο φορτίο: έως 23.000 kg (εκτιμώμενο)
Υψόμετρο υπηρεσίας: 15.240 m
Ανεφοδιασμός εν πτήσει: διαθέσιμος
Οπλισμός: 2 εσωτερικές θήκες – συμβατικός και πυρηνικό φoρτίο
Β2.19.jpg
Β2.20.jpg
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης