Καρώ Σημαία

Formula 1: 5+1 πράγματα που μάθαμε στη Μόντσα

Formula 1: 5+1 πράγματα που μάθαμε στη Μόντσα

Ακόμη ένα επεισοδιακό grand prix ζήσαμε τη φετινή σεζόν στη Formula 1. Ο Ρικιάρντο, μετά από 9 ολόκληρα χρόνια, χάρισε τη νίκη στη McLaren την ώρα που Χάμιλτον και Φερστάπεν έγραψαν ακόμη ένα… κεφάλαιο στην κόντρα τους που θα μας απασχολήσει για καιρό ακόμη.

Γράφει ο Κώστας Ψάρρας

1-2 για τη McLaren μετά από 11 χρόνια

Το 2018 η McLaren έκανε restart, άλλαξε όλη της τη δομή και άρχισε να χτίζει μία νέα ομάδα, με στόχο να επιστρέψει εκεί που ανήκει. Κάθε χρόνο έκανε βήματα προόδου και πλέον έφτασε η ώρα να γευτεί τη χαρά της νίκης. Και τι νίκη; 1-2 μέσα στη Μόντσα, την έδρα της παραδοσιακής της αντιπάλου. Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο μετά την καλοκαιρινή διακοπή θυμίζει και πάλι τον πιλότο που γνωρίσαμε, ενώ ο Λάντο Νόρις εξακολουθεί να αποδεικνύει ότι θα είναι ένας από τους πρωταγωνιστές των επόμενων χρόνων. Ακόμη πιο αισιόδοξο για την βρετανική ομάδα είναι το ότι ο επικεφαλής της, Ζακ Μπράουν, κρατάει χαμηλούς τόνους και μετά το θριαμβευτικό 1-2 (πρώτο μετά τον Καναδά του 2010 με Χάμιλτον και Μπάτον) δήλωσε ότι η McLaren έχει δρόμο ακόμη για να φτάσει εκεί που θέλει.

 

Η νέα σύγκρουση Φερστάπεν – Χάμιλτον

Είναι νωρίς ακόμη για να τοποθετήσουμε τη μεταξύ τους μάχη στις κορυφαίες όλων των εποχών, αλλά προς τα εκεί οδεύουν. Διεκδικούν το πρωτάθλημα και όλα δείχνουν ότι θα πάνε χέρι-χέρι μέχρι το φινάλε της σεζόν. Χέρι-χέρι ή μήπως κεφάλι-κεφάλι; Η μεταξύ τους σύγκρουση στη Μόντσα θα μπορούσε να είχε πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα αν η ασφάλεια της Formula 1 δεν είχε φτάσει σε τόσο υψηλά επίπεδα. Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι την ευθύνη την είχε ο Φερστάπεν και τον τιμώρησαν με 3 θέσεις στο grid της Ρωσίας, με τον Ολλανδό να διατηρεί τη διαφορά των 5 βαθμών από τον αντίπαλό του στο πρωτάθλημα των οδηγών.

 

Ο καλύτερος Μπότας της φετινής σεζόν

Η Formula 1 μπορεί να είναι ένα περίπλοκο σπορ και να υπάρχουν χιλιάδες παράγοντες που επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα, όμως στην ουσία της είναι ένα σπορ. Και όπως σε όλα τα αθλήματα, ειδικά όταν μιλάμε για το υψηλότερο επίπεδο, η ψυχολογία των πρωταγωνιστών παίζει καθοριστικό ρόλο. Τρανή απόδειξη η εμφάνιση του Βάλτερι Μπότας σε όλο το τριήμερο. Λίγες ώρες μετά την οριστικοποίηση της μετακόμισής του στην Alfa Romeo το 2022, εμφανίστηκε στη Μόντσα απελευθερωμένος από το άγχος και μας έδειξε τον πιλότο που γνωρίσαμε στη Williams και που είδαμε τις πρώτες δύο χρονιές του στη Mercedes. Ταχύτερος στις κατατακτήριες, νικητής στο F1 Sprint και 3ος στον αγώνα αν και εκκίνησε από τη 19η θέση λόγω αλλαγής κινητήρα. Ακόμη πιο σημαντικό για τη Mercedes το ότι πήρε περισσότερους βαθμούς από τον Πέρεζ, διευρύνοντας το προβάδισμα της ομάδας του στη βαθμολογία των κατασκευαστών.


Σταθερή η
Ferrari, περιμένει την αναβάθμιση του κινητήρα της

Παραδοσιακά οι τιφόζι περιμένουν κάθε χρόνο τη Μόντσα και θέλουν να δουν τα κόκκινα μονοθέσια να πρωταγωνιστούν. Φέτος δεν υπήρχε τέτοια απαίτηση από κανέναν, αφού είναι ξεκάθαρη η διαφορά στον κινητήρα της σε σχέση με τους αντιπάλους. Κι όμως, Λεκλέρκ και Σάινθ το πάλεψαν όσο γινόταν και η 4η θέση του Μονεγάσκου αλλά και η του Ισπανού δεν μπορούν παρά να δημιουργούν ευχάριστα συναισθήματα στην ομάδα τους. Όλοι περιμένουν να δουν τη Ferrari του 2022 αλλά πριν από αυτό θα δούμε, λογικά μετά το Σότσι, το νέο αναβαθμισμένο της κινητήρα που οι άνθρωποι της ομάδας λένε ότι θα πλησιάσει σε απόδοση τη Mercedes και τη Honda.

Ο… αθόρυβος Ράσελ πήρε και πάλι βαθμούς

Ήταν να μην κάνει την αρχή ο Τζορτζ Ράσελ. Στην τελευταία τετράδα αγώνων έχει καταφέρει να πάρει βαθμούς στους 3 από αυτούς. Όπως και στην περίπτωση του Μπότας, έτσι και με τον Ράσελ, η ψυχολογία του άλλαξε πριν το Σπα όταν ο Βολφ του ανακοίνωσε ότι την επόμενη σεζόν θα είναι μέλος της Mercedes.

Το νέο Format έχει σημαντικά προβλήματα

Για 2η φορά η Formula 1 δοκιμάσε το νέο format με κατατακτήριες δοκιμές την Παρασκευή (17/09) και αγώνα sprint το Σάββατο (18/09). Όπως και στο Σίλβερστοουν έτσι και στη Μόντσα οι εντυπώσεις είναι ανάμεικτες. Είναι δεδομένο ότι οι κατατακτήριες χάνουν την αίγλη τους αλλά από την άλλη υπάρχει μία επίσημη διαδικασία την Παρασκευή για να τονωθεί το ενδιαφέρον του κοινού. Στην Ιταλία υπήρξε ένα ακόμη παράδοξο. Ο Μπότας είχε ποινή για αλλαγή κινητήρα αλλά ο κόσμος τον είδε να αρχίζει κανονικά από την πρώτη θέση στον αγώνα sprint κι αυτό γιατί ο κανονισμός αναφέρει ότι οι ποινές στο grid είναι για τον αγώνα της Κυριακής. Ακόμη πιο περίεργο για το κοινό το ότι είδε τον Φινλανδό να κερδίζει και την Παρασκευή και το Σάββατο όμως ο Φερστάπεν ήταν αυτός που πήρε το βραβείο του poleman. Λεπτομέρειες θα πει κάποιος, αλλά δεν είναι από τη στιγμή που η Formula 1 επιθυμεί να μεγαλώσει όσο γίνεται το κοινό που την παρακολουθεί.

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης