![Bloomberg: Ήδη ξεκίνησαν οι αντιδράσεις στις ιδιωτικοποιήσεις - Διχασμός στο ΣΥΡΙΖΑ από την πώληση των 14 αεροδρομίων](https://www.bankingnews.gr/media/k2/items/cache/15aa2de02395755e637c44c2a404fbc0_XL.jpg?NotFound356734_210436)
Εκτός της πώλησης των αεροδρομίων, ο Τσίπρας έχει αναιρέσει πολλές από τις προεκλογικές του δεσμεύσεις
Η πρώτη συμφωνία ιδιωτικοποίησης στην Ελλάδα, η οποία περιλαμβάνεται στο τρίτο πακέτο διάσωσης, ήδη έχει αντιμετωπίσει την εμπλοκή του, μόλις μία ημέρα αφού η κυβέρνηση ανακοίνωσε την έγκριση της.
Αυτό αναφέρει το Bloomberg, σχολιάζοντας τις εξελίξεις σχετικά με την πώληση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport.
Η διοίκηση της Fraport ήδη έχει ανακοινώσει ότι μερικοί όροι θα πρέπει να επανεξεταστούν, καθώς οι συνθήκες στην ελληνική οικονομία έχουν αλλάξει.
Από τη μεριά της, η ελληνική κυβέρνηση δήλωσε την Τετάρτη ότι είχε εγκρίνει τη σύμβαση με βάση τις προηγούμενες συμφωνίες, και ότι οποιαδήποτε προσπάθεια επαναδιαπραγμάτευσης δεν θα πρέπει να περιορίζεται στα ζητήματα που τίθενται από την εταιρεία.
Η συμφωνία για τα αεροδρόμια θα είναι η πρώτη από μια σειρά ιδιωτικοποιήσεων που ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας συμφώνησε να αναλάβει σε αντάλλαγμα του τρίτου πακέτου διάσωσης.
Σύμφωνα με την παρούσα πρόταση, η Fraport θα επενδύσει 1,4 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση των αερολιμένων, ενώ θα καταβάλει επίσης ετήσια μίσθωση ύψους 22,9 δισ. ευρώ.
Ταμείο Επενδύσεων
Εκτός της πώλησης των αεροδρομίων, ο Τσίπρας έχει αναιρέσει πολλές από τις προεκλογικές του δεσμεύσεις προκειμένου να σφραγίσει μια συμφωνία διάσωσης τον Ιούλιο.
Η μετατόπιση αυτή έχει διχάσει το κυβερνών κόμμα, ενώ η προοπτική νέων εκλογών τον ερχόμενο Σεπτέμβριο είναι πολύ πιθανή.
Ένα από τα βασικά ζητήματα της εσωκομματικής διαφωνίας είναι η δημιουργία ενός επενδυτικού ταμείου, τα έσοδα από το οποίο θα διατεθούν και για το χρέος.
Το ταμείο αυτό θα διαχειρίζεται κρατική περιουσία, μετοχές δημόσιων εταιρειών και υποδομών.
Μετά τη συμφωνία, η Ελλάδα θα καθορίσει τις προθεσμίες για τις δεσμευτικές προσφορές του ΟΛΠ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Rosco και του ΟΛΘ.
www.bankingnews.gr
Αυτό αναφέρει το Bloomberg, σχολιάζοντας τις εξελίξεις σχετικά με την πώληση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport.
Η διοίκηση της Fraport ήδη έχει ανακοινώσει ότι μερικοί όροι θα πρέπει να επανεξεταστούν, καθώς οι συνθήκες στην ελληνική οικονομία έχουν αλλάξει.
Από τη μεριά της, η ελληνική κυβέρνηση δήλωσε την Τετάρτη ότι είχε εγκρίνει τη σύμβαση με βάση τις προηγούμενες συμφωνίες, και ότι οποιαδήποτε προσπάθεια επαναδιαπραγμάτευσης δεν θα πρέπει να περιορίζεται στα ζητήματα που τίθενται από την εταιρεία.
Η συμφωνία για τα αεροδρόμια θα είναι η πρώτη από μια σειρά ιδιωτικοποιήσεων που ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας συμφώνησε να αναλάβει σε αντάλλαγμα του τρίτου πακέτου διάσωσης.
Σύμφωνα με την παρούσα πρόταση, η Fraport θα επενδύσει 1,4 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση των αερολιμένων, ενώ θα καταβάλει επίσης ετήσια μίσθωση ύψους 22,9 δισ. ευρώ.
Ταμείο Επενδύσεων
Εκτός της πώλησης των αεροδρομίων, ο Τσίπρας έχει αναιρέσει πολλές από τις προεκλογικές του δεσμεύσεις προκειμένου να σφραγίσει μια συμφωνία διάσωσης τον Ιούλιο.
Η μετατόπιση αυτή έχει διχάσει το κυβερνών κόμμα, ενώ η προοπτική νέων εκλογών τον ερχόμενο Σεπτέμβριο είναι πολύ πιθανή.
Ένα από τα βασικά ζητήματα της εσωκομματικής διαφωνίας είναι η δημιουργία ενός επενδυτικού ταμείου, τα έσοδα από το οποίο θα διατεθούν και για το χρέος.
Το ταμείο αυτό θα διαχειρίζεται κρατική περιουσία, μετοχές δημόσιων εταιρειών και υποδομών.
Μετά τη συμφωνία, η Ελλάδα θα καθορίσει τις προθεσμίες για τις δεσμευτικές προσφορές του ΟΛΠ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Rosco και του ΟΛΘ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών