Κύμα ελέγχων με ψηφιακά μέσα σε επιχειρήσεις που ρέπουν στη φοροδιαφυγή, καθώς κάθε χρόνο το ελληνικό δημόσιο χάνει πάνω από 16 δισ. ευρώ, θέτει σε εφαρμογή η ΑΑΔΕ.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό οι φορο-ελεγκτές θα διενεργούν επιτόπιους ελέγχους με τάμπλετ μέσω των οποίων θα έχουν άμεση πρόσβαση στο προφίλ των ελεγχόμενων και θα εκδίδουν αυτόματα σημείωμα με τα αποτελέσματα το ελέγχου. Επίσης θα έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν την ίδια στιγμή τις αποδείξεις που εκδίδουν οι επιχειρήσεις.
Ο έλεγχος θα γίνεται μέσω του QRcode και θα μπορεί ο ελεγκτής να ελέγχει εάν η απόδειξη έχει περαστεί στα συστήματα της ΑΑΔΕ.
Επίσης μέσω των τάμπλετ θα μπορεί να ελέγχεται το «φορολογικό ιστορικό» του επαγγελματία ή της επιχείρησης, δηλαδή εάν έχουν υποπέσει σε παραβάσεις στον παρελθόν ή εάν είναι υπότροποι.
Με αυτό τον τρόπο θα επιβάλλονται επί τόπου κυρώσεις και πρόστιμα σε περίπτωση που διαπιστώνεται απόκρυψη τζίρου και μη απόδοση του ΦΠΑ.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό της ΑΑΔΕ οι επιτόπιοι έλεγχοι με tablets θα επεκταθούν και στα πρατήρια καυσίμων αλλά και γενικότερα σε όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εμπορία και διάθεση πετρελαίου.
Την ίδια ώρα μετά την «appodixi» που τέθηκε χθες σε εφαρμογή έως το τέλος του έτους αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ειδική πλατφόρμα όπου οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγγείλουν φαινόμενα φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου με βάση τα στοιχεία που έχουν στη διάθεση τους.
Οι καταγγελίες μπορούν να είναι επώνυμες αλλά και ανώνυμες.
Στρατηγικός στόχος της ΑΑΔΕ είναι η ψηφιοποίηση των ελέγχων για την αποτελεσματική καταπολέμηση της φοροδιαφυγής καθώς και η αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους πολίτες με περιορισμό της γραφειοκρατίας και του χρόνου για την διεκπεραίωση των υποθέσεων τους.
Στο πλαίσιο αυτό το σχέδιο δράσης προβλέπει ότι έως το τέλος του έτους θα ενεργοποιηθούν:
- Η ψηφιακή έκδοση φορολογικής ενημερότητας σε περιπτώσεις οφειλής με κριτήριο το προφίλ οφειλετών.
- Η πλήρης αυτοματοποίηση της διαδικασίας πίστωσης των υπερεισπράξεων στους λογαριασμούς των φορολογουμένων ή συμψηφισμού με άλλες οφειλές τους χωρίς την παρεμβολή οποιασδήποτε διοικητικής διαδικασίας και η ανάπτυξη διαδικτυακής Υπηρεσίας (Web Service) με πιστωτικά Ιδρύματα για περιορισμό υπερεισπράξεων. (10/22).
- Η εφαρμογή κινητών συσκευών για σάρωση πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο ακινησία.
- Η επικαιροποίηση και επέκταση της εφαρμογής ψηφιακής υποβολής δηλώσεων Φόρου Κερδών από Τυχερά Παίγνια.
- Οι διαδικασίες και ενέργειες για την αποδοχή καρτών εξωτερικού στις πληρωμές φορολογικών και τελωνειακών υποχρεώσεων
- Το αυτοματοποιημένο σύστημα επιστροφών φόρου
- Η δημιουργία πλατφόρμας ψηφιακής υποβολής δηλώσεων λοιπών φόρων που υποβάλλονται χειρόγραφα
- Η αυτόματη ενημέρωση βάσης Μητρώου Φορολογουμένων μέσω Διασύνδεσης με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ)
- Η αξιοποίηση δεδομένων καρτών αλλοδαπής
- Η επικαιροποίηση του αρχείου χρηματοπιστωτικών προϊόντων και αναλυτικών χρηματοπιστωτικών συναλλαγών
- Η ανάπτυξη ηλεκτρονικής εφαρμογής για τα πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ που εκδίδονται με χειρόγραφη διαδικασία (λοιπές περιπτώσεις - πλην του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ μετά από έλεγχο)
- Η αυτόματη ενημέρωση Ε9 για όσες δηλώσεις υποβάλλονται μέσω του myProperty
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών