Στους στόχους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κάνει αναφορά ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος ξεκαθαρίζει ότι «οι εκλογές θα γίνουν όταν έρθει η ώρα τους και, εφόσον συνεχίσουμε να κάνουμε καλά τη δουλειά μας, οι πολίτες θα εμπιστευτούν ξανά τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη».
Για τον πρόσφατο ανασχηματισμό, ο κ. Καραμανλής σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Real News, σημειώνει πως αυτός «έγινε με γνώμονα την ακόμα καλύτερη λειτουργία του κυβερνητικού σχήματος» και πως «οι Υπουργοί πρέπει να έχουμε μόνο μία έγνοια: τα καθήκοντα που μας εμπιστεύτηκε ο Πρωθυπουργός για το καλό του τόπου».
Οι στόχοι του 2021
Κληθείς να μιλήσει για τους στόχους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το 2021, ο κ. Καραμανλής κάνει λόγο για 5 κεντρικούς στόχους, τους οποίους και συνοψίζει:
«Πρώτον, ο νέος μεγάλος εθνικός στόχος, να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για αυτό.
Με έμφαση στα σιδηροδρομικά έργα, στις συνδυασμένες μεταφορές, στην ενίσχυση των λιμανιών μας και στα logistics centers.
Δεύτερον, η επιστροφή της πατρίδας μας στο δρόμο της ανάπτυξης, στην οποία ως Υπουργείο συμβάλλουμε με ένα μεγάλο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ.
Τρίτον, ημέρα με την ημέρα καλύτερες αστικές συγκοινωνίες και υλοποίηση του μεγάλου διαγωνισμού για 1.300 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα.
Τέταρτον, προώθηση της ηλεκτροκίνησης και,
Πέμπτον, περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους μας».
Περί πανδημίας
Για το εάν ανησυχεί μήπως έρθει ένα τρίτο κύμα κορωνοϊού την ώρα που η κυβέρνηση ετοιμάζει την σταδιακή άρση από τα μέτρα, απαντά ότι «σημασία έχει να είμαστε καλά προετοιμασμένοι.
Και είμαστε.
Όσα έχουμε πετύχει μέχρι σήμερα στη διαχείριση της πανδημίας, τα πετύχαμε όλοι μαζί και ακούγοντας πάντα τι έχουν να πουν οι ειδικοί επιστήμονες».
Προσθέτει πως «έτσι θα συνεχίσουμε και από εδώ κι εμπρός.
Με την επιπλέον δύναμη που μας δίνει πλέον το εμβόλιο και η βάσιμη ελπίδα ότι αυτός ο παγκόσμιος εφιάλτης οδεύει πια προς το τέλος του».
Βελτιώνεται σταθερά η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Σχολιάζοντας την κριτική που ασκεί η αντιπολίτευση για τα μέσα μεταφοράς, ο υπουργός απαντά πως «σε μια κρίσιμη περίοδο, εν μέσω πανδημίας, η αξιωματική αντιπολίτευση δυστυχώς δεν επιδεικνύει πολιτική ευθύνη.
Αντιθέτως, με πολιτικό θράσος ο ΣΥΡΙΖΑ, αφού διέλυσε τις αστικές συγκοινωνίες επί 4,5 χρόνια, μας κατηγορεί που δεν τα έχουμε διορθώσει όλα μέσα σε 1,5 χρόνο».
Υπογραμμίζει ότι η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς βελτιώνεται σταθερά και παραδέχεται πως «σίγουρα δεν έχουμε φτάσει ακόμα στο επίπεδο που στοχεύουμε και θέλουν οι πολίτες, όμως έχουν γίνει μεγάλα βήματα προόδου.
Σχέδιο σε 3 φάσεις και λεωφορεία
Ο κ. Καραμανλής αναφέρει ότι εφαρμόζεται το σχέδιο μας, που έχει 3 φάσεις: ανάταξη – ενίσχυση - ανανέωση.
Για τα λεωφορεία, σημειώνει πως «καταφέραμε να έχουμε 1.100 επιπλέον δρομολόγια την ημέρα στους δρόμους της Αθήνας.
Ανατάξαμε το στόλο, επιδιορθώνοντας όσα οχήματα ήταν δυνατό, και τον ενισχύσαμε μέσω της συμφωνίας με τα ΚΤΕΛ, που απέφερε 200 νέα οχήματα και 550 επιπλέον οδηγούς, σε 60 γραμμές.
Και συνεχίζουμε την προσπάθεια για να βελτιώσουμε κι άλλο την εικόνα, αφού άμεσα αναμένεται να προστεθούν άλλα 300 λεωφορεία με leasing, ενώ ολοκληρώνονται 609 προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ».
Για Θεσσαλονίκη
Ο υπουργός κάνει λόγο για αντίστοιχη εικόνα και στη Θεσσαλονίκη.
Όπως εξηγεί «από 250 λεωφορεία στο δρόμο, φτάσαμε πάνω από 400 και σύντομα θα είμαστε στα 585, υπερδιπλασιάζοντας το στόλο.
Ταυτόχρονα με την ενίσχυση των στόλων, μειώσαμε τις τιμές των εισιτηρίων που είχε αυξήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Και, βέβαια, λαμβάνουμε όλα τα προληπτικά μέτρα για αποφυγή της διασποράς του ιού: καθαριότητα, απολυμάνσεις και, φυσικά, μάσκες.
Δουλεύουμε με σχέδιο, ενώνουμε δυνάμεις, ακούμε τους πολίτες και κάνουμε το καλύτερο δυνατό».
Η κατάσταση στα μέσα σταθερής τροχιάς
Ο κ. Καραμανλής υπογραμμίζει πως και στα μέσα σταθερής τροχιάς, οι χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ παράλληλα γίνεται συστηματική προσπάθεια για την επέκτασή τους.
Ήδη, όπως αναφέρει, ολοκληρώθηκαν τρεις νέοι σταθμοί μετρό της επέκτασης προς Πειραιά και συνεχίζονται εντατικά οι εργασίες στους άλλους τρεις «τους οποίους παραλάβαμε με πολύ σοβαρές καθυστερήσεις: Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά».
Κατά τον ίδιο, το πιο σπουδαίο νέο για το μετρό είναι ότι μετά από χρόνια ξεμπλόκαρε ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4.
Όπως σημειώνει, είναι «το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, το οποίο όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει την καθημερινότητα των πολιτών.
Μέσα στο 2021 θα δούμε τα πρώτα εργοτάξια, για τις πρόδρομες εργασίες.
Παράλληλα, προετοιμάζουμε και την επέκταση της γραμμής 2 προς δυτική Αττική.
Ενώ εξασφαλίσαμε και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την ανάταξη 15 συρμών της γραμμής 1, ώστε να πυκνώσουν σημαντικά τα δρομολόγια και σε αυτή»
Για το τραμ
Ο υπουργός κάνει αναφορά στην ανάπτυξη του δικτύου του τραμ, λέγοντας πως «ξεκίνησε ξανά η κυκλοφορία του στο Σύνταγμα, προχωρά επίσης η επέκταση προς Πειραιά, ενώ προσθέτουμε και 25 συρμούς νέας γενιάς στο στόλο μας».
Ο δρόμος Πατρών – Πύργου
«Βασική δέσμευσή μας ήταν να ξεμπλοκάρουμε έργα εμβληματικά και αναγκαία για τον τόπο, που κινδύνευαν να μην πραγματοποιηθούν.
Ο Πατρών-Πύργου είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Βάλαμε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης σε 8 κομμάτια, εξασφαλίσαμε από την Ε.Ε. τη χρηματοδότηση του έργου, ήρθαμε σε συμφωνία με τον παραχωρησιούχο για ένταξη του έργου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και μετά από εντατικές συνομιλίες λάβαμε και την επίσημη έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι είμαστε σύμφωνοι με το κοινοτικό δίκαιο.
Έτσι, προχωρήσαμε στο τελικό βήμα της διαδικασίας, που είναι η γνωστοποίηση στην Επιτροπή για τα θέματα ανταγωνισμού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου», τονίζει ο υπουργός.
Προσθέτει πως παράλληλα με το σχεδιασμό για την κατασκευή του νέου, σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, προχωρά και η υλοποίηση άμεσων εργασιών για να γίνει πολύ πιο ασφαλής ο υφιστάμενος, με ένα πρόγραμμα στοχευμένων σημειακών παρεμβάσεων, με προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ, και στόχο τη δραστική μείωση των ατυχημάτων.
Για το Καπιτώλιο των ΗΠΑ
Κληθείς να σχολιάσει τα πρόσφατα γεγονότα στην Ουάσινγκτον, εκτιμά πως οι ΗΠΑ θα καταφέρουν να ξεπεράσουν αυτή την κρίση και να αντιμετωπίσουν το διχασμό που πάει να δημιουργηθεί.
Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, μένει «ένα σημαντικό δίδαγμα για όλους: Ότι ο λαϊκισμός σήμερα είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της Δημοκρατίας.
Διαβρώνει σε βάθος και ανεξέλεγκτα την κοινωνία και μπορεί να οδηγήσει σε πολύ επικίνδυνα μονοπάτια.
Όποιος έχει δημόσιο λόγο, οφείλει να δρα με υπευθυνότητα και μέτρο».
www.bankingnews,gr
Σχόλια αναγνωστών