Ήδη, συγκροτήθηκε η Επιτροπή Διερεύνησης και σε 20 μέρες αναμένεται το πόρισμά της, δήλωσε κατά τη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας ο υπουργός Μεταφορών
Από το 2020 υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για την απόδοση ευθυνών στους παραχωρησιούχους, και οι κυρώσεις που θα επιβληθούν αποτελούν οδηγό για το μέλλον, υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση στη Βουλή επί της πρότασης δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης, που υπέβαλε ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης το Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2022.
Ήδη, σύμφωνα με τον ίδιο, συγκροτήθηκε η Επιτροπή Διερεύνησης και σε 20 μέρες αναμένεται το πόρισμά της.
Οι δύο τρόποι
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως: «Υπάρχουν δύο διαφορετικοί τρόποι αντιμετώπισης μιας τέτοιας κρίσης. Ο ένας είναι να παλέψεις όσο μπορείς αλλά να αναγνωρίσεις ότι έγιναν λάθη και αστοχίες, να ζητήσεις συγγνώμη, να ψάξεις να βρεις τι έφταιξε».
Αυτός, συμπλήρωσε, είναι ο τρόπος της κυβέρνησης της ΝΔ.
«Ο άλλος δρόμος είναι να παίξεις θέατρο την ώρα της τραγωδίας και μέρες μετά, χωρίς να έχεις καταλάβεις τι έχει γίνει και πλήρως αποκομμένος από την πραγματικότητα, κορυφαίοι υπουργοί σου να λένε πως όσο και αν ψάχνουν δεν βρίσκουν να έγινε κάποιο σοβαρό λάθος. Όλοι ξέρουμε ποιας κυβέρνησης ήταν αυτός ο τρόπος. Οι πολίτες έχουν ζήσει και τα δύο. Και έτσι μπορούν να συγκρίνουν και να κρίνουν», πρόσθεσε.
Πρόληψη
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στις ευθύνες της Αττικής Οδού, τόσο στο κομμάτι της πρόληψης, όσο και στη διαχείριση της κρίσης και πρόσθεσε: «Είναι επίσης η πρώτη φορά που παρεμβαίνει προσωπικά ο πρωθυπουργός και ζητάει, απαιτεί, από ιδιωτική εταιρεία να καταβάλει χρήματα στους πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν.
Τόσα χρόνια δεν είχε ξαναγίνει αυτό. Εσείς κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, δεν το κάνατε.
Εμείς το κάναμε».
Για τους παραχωρησιούχους
Σημείωσε επίσης ότι για πρώτη φορά μπορούν να αποδοθούν ευθύνες σε παραχωρησιούχους για το κλείσιμο δρόμου, γιατί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θεσπίστηκε το 2020 το νομικό πλαίσιο, με το άρθρο 65 του νόμου 4663, ώστε να μπει ένα τέλος στο φαινόμενο να δημιουργούνται προβλήματα στο οδικό δίκτυο και μετά να μην πληρώνει κανένας…
«Πρέπει να αποδοθούν ευθύνες.
Πρέπει να επιβληθούν κυρώσεις.
Και έτσι θα γίνει», ξεκαθάρισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι ήδη συγκροτήθηκε η Επιτροπή Διερεύνησης και σε 20 μέρες αναμένεται το πόρισμά της.
«Τόσα χρόνια δεν γινόταν.
Εσείς κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, δεν το κάνατε.
Εμείς το κάναμε.
Γιατί εμείς είμαστε η πατριωτική παράταξη, που δεν χαϊδεύει ιδιωτικά συμφέροντα και όπου υπάρχουν ευθύνες ερχόμαστε και τις αποδίδουμε».
Για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Ελ. Βενιζέλος
Όσον αφορά στα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία υπενθύμισε «είναι επίσης ιδιωτική εταιρεία – μάλιστα εσείς, ο ΣΥΡΙΖΑ, την ιδιωτικοποιήσατε», παραδέχθηκε ότι υπήρξαν προβλήματα στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με πέντε αμαξοστοιχίες, που οδήγησαν στον εγκλωβισμό 600 επιβατών. Τόνισε ότι και από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητήθηκε να καταβληθεί αποζημίωση 1.000 ευρώ σε κάθε επιβάτη, ενώ επέβαλε και η ΡΑΣ στην εταιρεία πρόστιμο 100.000 ευρώ.
Σημείωσε δε ότι για να μείνει το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» ανοιχτό η ΥΠΑ κατάφερε να μετακινεί με ασφάλεια το προσωπικό κι ιδίως τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας μέσα σε μια πόλη που σχεδόν είχε ακινητοποιηθεί, αλλά και να εξασφαλίζει ακόμα και με ερπυστριοφόρα την τροφοδοσία με καύσιμα στις γεννήτριες των ραντάρ.
Αστικές συγκοινωνίες
Ο κ. Καραμανλής ευχαρίστησε τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες στις αστικές συγκοινωνίες, γιατί όπως τόνισε σε μία τόσο δύσκολη κατάσταση έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Σημείωσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, είχαν εκπονήσει ένα πλήρες σχέδιο δράσης, που περιελάμβανε από τον αποχιονισμό των γραμμών στα μέσα σταθερής τροχιάς μέχρι την ενοικίαση ξενοδοχείων για τους εργαζόμενους κοντά στον τόπο εργασίας τους. Και έτσι οι Γραμμές 2 και 3 του Μετρό λειτούργησαν αδιάλειπτα, ενώ η Γραμμή 1 (ΗΣΑΠ) λειτούργησε επίσης, με εξαίρεση ένα τμήμα, το Ειρήνη – Κηφισιά, όπου υπήρχαν πολύ έντονα φαινόμενα και όπου όμως επίσης αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία το ταχύτερο δυνατό.
«Όσο για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, η κυκλοφορία τους εξαρτήθηκε προφανώς από την κατάσταση του οδοστρώματος», επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Τη Δευτέρα το πρωί, σε όποιες περιπτώσεις -ιδίως στα Βόρεια Προάστια- ήταν επικίνδυνος ο δρόμος, τα οχήματα αποσύρονταν. Από το μεσημέρι και μετά, όπως και όλη την Τρίτη, για λόγους ασφαλείας αυτονόητα σταμάτησε εντελώς η κυκλοφορία τους», εξήγησε.
Διερωτήθηκε δε ρητορικά: «Τι μας προτείνατε εσείς τότε αγαπητοί συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ με τις ανακοινώσεις που κάνατε;» και πρόσθεσε: «Μα είναι δυνατόν να μην καταλαβαίνετε ότι προτεραιότητα μας ήταν να μην κινδυνεύσει κανείς;»
Κλείνοντας ο κ. Καραμανλής σχολίασε ότι η πρόταση μομφής κατατέθηκε γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να πείσει τον ελληνικό λαό ότι μπορεί να διαχειριστεί τέτοιες κρίσεις καλύτερα.
Εκτίμησε όμως ότι ο λαός γνωρίζει πως αυτό απέχει πολύ από την πραγματικότητα και υποστήριξε ότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση θα έπρεπε να κάνει πρώτα προτάσεις και μετά κριτική, καταλήγοντας: «Αλλά αυτό είναι κάτι που δεν μπορείτε να κάνετε, γιατί δεν είναι στην πολιτική σας κουλτούρα, ούτε στο DNA σας και τελικά για αυτό αυτή η πρόταση μομφής θα είναι μία πρόταση μομφής που θα καταπέσει».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών