Το e-mail που έστειλε η Μαρία Καρυστιάνου, εκπρόσωπος των γονέων των θυμάτων του δυστυχήματος στα Τέμπη, σε von der Leyen, Roberta Metsola και Didier Reynders
Ένα ηλεκτρονικό μήνυμα που εστάλη στους επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου αναμένεται να ταράξει τα νερά ενόψει της επικείμενης ακρόασης του υποψήφιου επιτρόπου της Ελλάδας για το χαρτοφυλάκιο των μεταφορών, Απόστολου Τζιτζικώστα.
Το email που επικαλείται το Euractiv εστάλη στην von der Leyen, στην πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Roberta Metsola και στον Επίτροπο Δικαιοσύνης της ΕΕ Didier Reynders.
Το έστειλε η Μαρία Καρυστιάνου, εκπρόσωπος των γονέων των θυμάτων του δυστυχήματος στα Τέμπη - το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ευρώπη.
«Όχι» στον διορισμό Τζιτζικώστα στo χαρτοφυλάκιο Μεταφορών
Στο email της, η Καρυστιανού, καλεί τους ηγέτες της ΕΕ να σκεφτούν δύο φορές τον υποψήφιο που πρότεινε ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Πώς είναι δυνατόν η ΕΕ να αναθέτει και να εμπιστεύεται τέτοιες κρίσιμες θέσεις μεγάλης ευθύνης για ολόκληρη την ευρωπαϊκή ασφάλεια και ανάπτυξη των μεταφορών σε πολιτικούς που συνδέονται με μια κυβέρνηση η οποία έχει αποτύχει πλήρως σε αυτόν τον τομέα της ασφάλειας εντός της χώρας της;» διερωτήθηκε ο κ. Καρυστιανού.
«Οι συγγενείς των 57 θυμάτων αυτού του φρικτού εγκλήματος αναζητούν ενεργά την αποκάλυψη της αλήθειας ανάμεσα στα ατελείωτα ψέματα που έχουν ειπωθεί από τις αρχές [...] Η Ελλάδα αντιμετωπίζει εδώ και καιρό τεράστια προβλήματα στον σιδηροδρομικό της τομέα, καθώς και συνεχείς παραβιάσεις της ασφάλειας και υποεπενδύσεις που συμβάλλουν σε επαναλαμβανόμενα περιστατικά.
Το τραγικό περιστατικό στα Τέμπη είναι το πιο καταστροφικό αποτέλεσμα αυτών των μακροχρόνιων προβλημάτων», πρόσθεσε.
Η κ. Καρυστιάνου - η οποία έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο υπογραφές στο αίτημα για την αναζήτηση δικαιοσύνης σχετικά με το δυστύχημα - αναφέρθηκε επίσης στη «σύμβαση 717» λέγοντας ότι η μη ολοκλήρωση αυτού του κρίσιμου έργου υποδομής ήταν κρίσιμη για την υποβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων.
«Σημειωτέον, την περασμένη εβδομάδα, ένα δέντρο μπήκε στην καμπίνα ενός τρένου με εκατοντάδες ταξιδιώτες και δύο τρένα σταμάτησαν την τελευταία στιγμή μόλις συνειδητοποίησαν ότι κατευθύνονταν προς αντίθετες κατευθύνσεις σε μια ενιαία γραμμή», είπε.
Σημείωσε ότι η έρευνα της Kövesi αναδεικνύει τα «βαθιά ριζωμένα ζητήματα» στις υποδομές μεταφορών της Ελλάδας που θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές των ανθρώπων.
«Με την εν εξελίξει νομική υπόθεση, την τρέχουσα έρευνα για τη Σύμβαση 717 και τα άλυτα ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, πιστεύω ότι η ανάθεση των αρμοδιοτήτων για τις μεταφορές θα μπορούσε να υπονομεύσει σοβαρά την εμπιστοσύνη του κοινού στην ευρωπαϊκή διακυβέρνηση και τις υποδομές μεταφορών», αναφέρεται στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Μύδροι κατά Μητσοτάκη
Η Καρυστιανού εξαπέλυσε επίσης μύδρους κατά του Έλληνα πρωθυπουργού.
«Μετά το περιστατικό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι «όλα» έδειχναν ότι το περιστατικό προκλήθηκε από «ανθρώπινο λάθος», πριν καν ξεκινήσει οποιαδήποτε έρευνα [...] Υπενθυμίζω επίσης ότι οι επίσημες αρχές αμέσως μετά το περιστατικό προσπάθησαν να συγκαλύψουν και να εξαφανίσουν όλα τα στοιχεία από τον τόπο του περιστατικού: Αυτό περιλαμβάνει χημικά στοιχεία και ανθρώπινα λείψανα».
Η Ελλάδα ηγείται των μεταφορών και στο Κοινοβούλιο της ΕΕ
Η κ. Καρυστιάνου ανέφερε επίσης ότι το κυβερνών κόμμα της Νέας Δημοκρατίας (ΕΛΚ) εξέλεξε και την ευρωβουλευτή Ελίζα Βόζεμπεργκ, πρόεδρο της επιτροπής μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (TRAN).
Η τελευταία αναμένεται να εξετάσει την υποψήφια Ελληνίδα επίτροπο.
Σύμφωνα με τον κ. Καρυστιάνου, η διπλή αυτή εκπροσώπηση εγείρει ανησυχίες για «πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων και για το κατά πόσον μπορεί να διατηρηθεί η απαραίτητη αντικειμενικότητα και ανεξαρτησία».
Η Euractiv ενημερώθηκε ότι η επιτροπή Juri του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία επί του παρόντος εξετάζει τις πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων των υποψηφίων επιτρόπων, δεν μπορεί να εκδώσει γνώμη σχετικά με τη διπλή εκπροσώπηση, επειδή επικεντρώνεται στην οικονομική πτυχή των πιθανών συγκρούσεων συμφερόντων.
Ωστόσο, πηγές από την ομάδα της Αριστεράς της ΕΕ δήλωσαν στο Euractiv ότι θα θέσουν το θέμα πολιτικά στο Σώμα της ΕΕ.
www.bankingnews.gr
Το email που επικαλείται το Euractiv εστάλη στην von der Leyen, στην πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Roberta Metsola και στον Επίτροπο Δικαιοσύνης της ΕΕ Didier Reynders.
Το έστειλε η Μαρία Καρυστιάνου, εκπρόσωπος των γονέων των θυμάτων του δυστυχήματος στα Τέμπη - το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ευρώπη.
«Όχι» στον διορισμό Τζιτζικώστα στo χαρτοφυλάκιο Μεταφορών
Στο email της, η Καρυστιανού, καλεί τους ηγέτες της ΕΕ να σκεφτούν δύο φορές τον υποψήφιο που πρότεινε ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Πώς είναι δυνατόν η ΕΕ να αναθέτει και να εμπιστεύεται τέτοιες κρίσιμες θέσεις μεγάλης ευθύνης για ολόκληρη την ευρωπαϊκή ασφάλεια και ανάπτυξη των μεταφορών σε πολιτικούς που συνδέονται με μια κυβέρνηση η οποία έχει αποτύχει πλήρως σε αυτόν τον τομέα της ασφάλειας εντός της χώρας της;» διερωτήθηκε ο κ. Καρυστιανού.
«Οι συγγενείς των 57 θυμάτων αυτού του φρικτού εγκλήματος αναζητούν ενεργά την αποκάλυψη της αλήθειας ανάμεσα στα ατελείωτα ψέματα που έχουν ειπωθεί από τις αρχές [...] Η Ελλάδα αντιμετωπίζει εδώ και καιρό τεράστια προβλήματα στον σιδηροδρομικό της τομέα, καθώς και συνεχείς παραβιάσεις της ασφάλειας και υποεπενδύσεις που συμβάλλουν σε επαναλαμβανόμενα περιστατικά.
Το τραγικό περιστατικό στα Τέμπη είναι το πιο καταστροφικό αποτέλεσμα αυτών των μακροχρόνιων προβλημάτων», πρόσθεσε.
Η κ. Καρυστιάνου - η οποία έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο υπογραφές στο αίτημα για την αναζήτηση δικαιοσύνης σχετικά με το δυστύχημα - αναφέρθηκε επίσης στη «σύμβαση 717» λέγοντας ότι η μη ολοκλήρωση αυτού του κρίσιμου έργου υποδομής ήταν κρίσιμη για την υποβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων.
«Σημειωτέον, την περασμένη εβδομάδα, ένα δέντρο μπήκε στην καμπίνα ενός τρένου με εκατοντάδες ταξιδιώτες και δύο τρένα σταμάτησαν την τελευταία στιγμή μόλις συνειδητοποίησαν ότι κατευθύνονταν προς αντίθετες κατευθύνσεις σε μια ενιαία γραμμή», είπε.
Σημείωσε ότι η έρευνα της Kövesi αναδεικνύει τα «βαθιά ριζωμένα ζητήματα» στις υποδομές μεταφορών της Ελλάδας που θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές των ανθρώπων.
«Με την εν εξελίξει νομική υπόθεση, την τρέχουσα έρευνα για τη Σύμβαση 717 και τα άλυτα ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, πιστεύω ότι η ανάθεση των αρμοδιοτήτων για τις μεταφορές θα μπορούσε να υπονομεύσει σοβαρά την εμπιστοσύνη του κοινού στην ευρωπαϊκή διακυβέρνηση και τις υποδομές μεταφορών», αναφέρεται στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Μύδροι κατά Μητσοτάκη
Η Καρυστιανού εξαπέλυσε επίσης μύδρους κατά του Έλληνα πρωθυπουργού.
«Μετά το περιστατικό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι «όλα» έδειχναν ότι το περιστατικό προκλήθηκε από «ανθρώπινο λάθος», πριν καν ξεκινήσει οποιαδήποτε έρευνα [...] Υπενθυμίζω επίσης ότι οι επίσημες αρχές αμέσως μετά το περιστατικό προσπάθησαν να συγκαλύψουν και να εξαφανίσουν όλα τα στοιχεία από τον τόπο του περιστατικού: Αυτό περιλαμβάνει χημικά στοιχεία και ανθρώπινα λείψανα».
Η Ελλάδα ηγείται των μεταφορών και στο Κοινοβούλιο της ΕΕ
Η κ. Καρυστιάνου ανέφερε επίσης ότι το κυβερνών κόμμα της Νέας Δημοκρατίας (ΕΛΚ) εξέλεξε και την ευρωβουλευτή Ελίζα Βόζεμπεργκ, πρόεδρο της επιτροπής μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (TRAN).
Η τελευταία αναμένεται να εξετάσει την υποψήφια Ελληνίδα επίτροπο.
Σύμφωνα με τον κ. Καρυστιάνου, η διπλή αυτή εκπροσώπηση εγείρει ανησυχίες για «πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων και για το κατά πόσον μπορεί να διατηρηθεί η απαραίτητη αντικειμενικότητα και ανεξαρτησία».
Η Euractiv ενημερώθηκε ότι η επιτροπή Juri του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία επί του παρόντος εξετάζει τις πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων των υποψηφίων επιτρόπων, δεν μπορεί να εκδώσει γνώμη σχετικά με τη διπλή εκπροσώπηση, επειδή επικεντρώνεται στην οικονομική πτυχή των πιθανών συγκρούσεων συμφερόντων.
Ωστόσο, πηγές από την ομάδα της Αριστεράς της ΕΕ δήλωσαν στο Euractiv ότι θα θέσουν το θέμα πολιτικά στο Σώμα της ΕΕ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών