Τράπεζες και κυβέρνηση κατέστησαν σαφές στους δανειστές πως αν η εγγύηση του Ηρακλή δεν είναι μηδενική, το σχέδιο δεν μπορεί να λειτουργήσει και να επιτελέσει το σκοπό του
Σε κίνδυνο για τo APS αναδεικνύονται τα δάνεια με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου καθώς αυτό αποτελεί ένα από τα βασικά επιχειρήματα που χρησιμοποιούν όσοι θεωρούν πως ο κίνδυνος για τις εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου στον Ηρακλή δεν πρέπει να είναι μηδενικός.
Και μολονότι η κυβέρνηση διατρανώνει σε όλους τους τόνους πως το Risk Weighted Assets δεν μπορεί παρά να είναι μηδέν - και καμία άλλη λύση δεν είναι αποδεκτή- οι δανειστές δεν φαίνονται καθόλου ευχαριστημένοι με τον τρόπο της διαχείρισης των κόκκινων δανείων με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο δείχνει να χρονίζει και να απειλεί τα κεφάλαια των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Οι δανειστές εκτιμούν πως ασκείται ένα είδος παρελκυστικής πολιτικής μιας και η κυβέρνηση σε αρκετές περιπτώσεις αμφισβητεί ακόμη και την οφειλή προς τις τράπεζες δηλώνοντας πως τα δάνεια πρέπει να ελεγχθούν ένα προς ένα ενώ ζητάει η εκχώρηση των εγγυήσεων να προβλεφθεί σε διάστημα 7ετίας.
Η κυβέρνηση ζητά μετ' επιτάσεως να εξεταστεί δάνειο προς δάνειο η πραγματική κατάσταση των οφειλετών και η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του ζητήματος.
Φυσικά από την πλευρά του το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης δεν έχει άδικο, μόνον που αυτό ίσως να έπρεπε να είχε γίνει σε έναν προγενέστερο χρόνο όπως σημειώνουν τραπεζικοί παράγοντες.
Και όλα αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά όμως τώρα το πρόβλημα μπήκε στο τραπέζι των συζητήσεων συνδυαστικά με τον μηδενικό κίνδυνο των εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου, στοιχείο το οποίο οδηγεί στο σχετικώς ασφαλές συμπέρασμα πως η κυβέρνηση θα βρει μια κάποια λύση για το όλο θέμα.
Εάν δηλαδή κάποιες από τις εγγυήσεις του Δημοσίου δεν αποπληρώνονται στο χρόνο τους όπως αναφέρουν οι δανειστές πως για κάποιες άλλες θα πρέπει να απαλειφθεί ο κίνδυνος.
Ωστόσο οι τράπεζες και η κυβέρνηση κατέστησαν σαφές στους δανειστές πως αν η εγγύηση του Ηρακλή δεν είναι μηδενική, ο Ηρακλής δεν μπορεί να λειτουργήσει και να επιτελέσει το σκοπό του αναφέρουν πηγές με γνώση της διαπραγμάτευσης.
Ηδη λοιπόν για τα εγγυημένα δάνεια του Δημοσίου έχουν αρχίσει να εξετάζονται σενάρια για εξόφληση σε ορίζοντα τριετίας όμως και αυτό αποτελεί για τους δανειστές μια γκρίζα ζώνη.
Υπενθυμίζεται πως οι τράπεζες ήδη έχουν προχωρήσει σε νομικές ενέργειες κατά του Δημοσίου στο πλαίσιο της διεκδίκησης των οφειλών ενώ για την αντιμετώπιση του προβλήματος έχουν συσταθεί επιτροπές που εξετάζουν το όλο θέμα χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Πρόκειται για δάνεια 3,4 δισ. ευρώ που είχαν εκδοθεί προ κρίσης και αφορούν ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες αλλά και επιχειρηματικά δάνεια .
Από αυτά τα 2,1 δισ. ευρώ εμφανίζουν καθυστέρηση πολλών ετών.
Τα περισσότερα είναι στην ΕΤΕ και στην Πειραιώς που τα κληρονόμησε από την Αγροτική Τράπεζα.
Οι δανειστές ζητούν το ποσό αυτό να βαρύνει το δημόσιο χρέος ενώ παράλληλα ζητούνται από τις τράπεζες πρόσθετες προβλέψεις.
Οι τράπεζες εν τω μεταξύ επιζητούν τρόπους να καλύψουν τα κενά και αυτό τους δημιουργεί πρόσθετες δυσκολίες, ειδικά αν πρόκειται να βαρύνει τους ισολογισμούς του 2019 καθώς μέχρι το τέλος του μήνα αναμένουν τον τα μακροοικονομικά σενάρια για τα stress tests.
Ειρήνη Σακελλάρη
irini9901@yahoo.gr
www.bankingnews.gr
Και μολονότι η κυβέρνηση διατρανώνει σε όλους τους τόνους πως το Risk Weighted Assets δεν μπορεί παρά να είναι μηδέν - και καμία άλλη λύση δεν είναι αποδεκτή- οι δανειστές δεν φαίνονται καθόλου ευχαριστημένοι με τον τρόπο της διαχείρισης των κόκκινων δανείων με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο δείχνει να χρονίζει και να απειλεί τα κεφάλαια των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Οι δανειστές εκτιμούν πως ασκείται ένα είδος παρελκυστικής πολιτικής μιας και η κυβέρνηση σε αρκετές περιπτώσεις αμφισβητεί ακόμη και την οφειλή προς τις τράπεζες δηλώνοντας πως τα δάνεια πρέπει να ελεγχθούν ένα προς ένα ενώ ζητάει η εκχώρηση των εγγυήσεων να προβλεφθεί σε διάστημα 7ετίας.
Η κυβέρνηση ζητά μετ' επιτάσεως να εξεταστεί δάνειο προς δάνειο η πραγματική κατάσταση των οφειλετών και η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του ζητήματος.
Φυσικά από την πλευρά του το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης δεν έχει άδικο, μόνον που αυτό ίσως να έπρεπε να είχε γίνει σε έναν προγενέστερο χρόνο όπως σημειώνουν τραπεζικοί παράγοντες.
Και όλα αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά όμως τώρα το πρόβλημα μπήκε στο τραπέζι των συζητήσεων συνδυαστικά με τον μηδενικό κίνδυνο των εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου, στοιχείο το οποίο οδηγεί στο σχετικώς ασφαλές συμπέρασμα πως η κυβέρνηση θα βρει μια κάποια λύση για το όλο θέμα.
Εάν δηλαδή κάποιες από τις εγγυήσεις του Δημοσίου δεν αποπληρώνονται στο χρόνο τους όπως αναφέρουν οι δανειστές πως για κάποιες άλλες θα πρέπει να απαλειφθεί ο κίνδυνος.
Ωστόσο οι τράπεζες και η κυβέρνηση κατέστησαν σαφές στους δανειστές πως αν η εγγύηση του Ηρακλή δεν είναι μηδενική, ο Ηρακλής δεν μπορεί να λειτουργήσει και να επιτελέσει το σκοπό του αναφέρουν πηγές με γνώση της διαπραγμάτευσης.
Ηδη λοιπόν για τα εγγυημένα δάνεια του Δημοσίου έχουν αρχίσει να εξετάζονται σενάρια για εξόφληση σε ορίζοντα τριετίας όμως και αυτό αποτελεί για τους δανειστές μια γκρίζα ζώνη.
Υπενθυμίζεται πως οι τράπεζες ήδη έχουν προχωρήσει σε νομικές ενέργειες κατά του Δημοσίου στο πλαίσιο της διεκδίκησης των οφειλών ενώ για την αντιμετώπιση του προβλήματος έχουν συσταθεί επιτροπές που εξετάζουν το όλο θέμα χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Πρόκειται για δάνεια 3,4 δισ. ευρώ που είχαν εκδοθεί προ κρίσης και αφορούν ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες αλλά και επιχειρηματικά δάνεια .
Από αυτά τα 2,1 δισ. ευρώ εμφανίζουν καθυστέρηση πολλών ετών.
Τα περισσότερα είναι στην ΕΤΕ και στην Πειραιώς που τα κληρονόμησε από την Αγροτική Τράπεζα.
Οι δανειστές ζητούν το ποσό αυτό να βαρύνει το δημόσιο χρέος ενώ παράλληλα ζητούνται από τις τράπεζες πρόσθετες προβλέψεις.
Οι τράπεζες εν τω μεταξύ επιζητούν τρόπους να καλύψουν τα κενά και αυτό τους δημιουργεί πρόσθετες δυσκολίες, ειδικά αν πρόκειται να βαρύνει τους ισολογισμούς του 2019 καθώς μέχρι το τέλος του μήνα αναμένουν τον τα μακροοικονομικά σενάρια για τα stress tests.
Ειρήνη Σακελλάρη
irini9901@yahoo.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών