Ελλάδα

Αυξημένα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν οι κάτοχοι καινούργιων αυτοκινήτων

 Αυξημένα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν οι κάτοχοι καινούργιων αυτοκινήτων
Νέο σύστημα υπολογισμού  το οποίο θα βασίζεται στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα καθιερώνεται.
Παράλληλα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν οι κάτοχοι καινούργιων αυτοκινήτων
Νέο σύστημα υπολογισμού  το οποίο θα βασίζεται στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα καθιερώνει
Το νέο σύστημα θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2011 και σκοπό έχει να λειτουργήσει ως κίνητρο για στροφή των καταναλωτών σε πιο καθαρής τεχνολογίας οχήματα με αντίστοιχες θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Σε ότι αφορά τα φετινά τέλη για αυτά θα υπάρχουν μειώσεις από 12-330 ευρώ για τα παλαιά οχήματα αλλά και επιβαρύνσεις  από 16-88 ευρώ για τα νεώτερα.
Οι κάτοχοι που αγόρασαν αυτοκίνητα ή  μοτοσικλέτες τους μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2010 θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας βάσει του κυβισμού του οχήματος.
Το νέο τέλος κυμαίνεται από 20 μέχρι 1.200 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό, δεδομένου ότι ενσωματώθηκε και ο ειδικός φόρος που ίσχυσε πέρυσι για μεγάλα οχήματα άνω των 1.929 κυβικών.
Μετά από εισήγηση της αρμόδιας Διυπουργικής Επιτροπής το σύστημα τελών κυκλοφορίας, που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών και θα ισχύσει από φέτος για περισσότερους από 5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων, εμφανίζει τα εξής χαρακτηριστικά:

·         Υιοθετείται νέα κλίμακα υπολογισμού βάσει του κυβισμού και με την προσθήκη νέων κλιμακίων για οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μέχρι τέλους του 2010. Το τέλος μειώνεται από 12 έως 330 ευρώ για παλαιά οχήματα που αγοράστηκαν μέχρι το 2004. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών του υπουργείου η μείωση αφορά περίπου 6 στους 10 (65%) ή πάνω από 3,18 εκατ. κατόχους αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Η μείωση αυτή αναμένεται να προκαλέσει την αθρόα προσέλευση ιδιοκτητών που πέρυσι είχαν καταθέσει τις πινακίδες στην εφορία για να αποφύγουν την πληρωμή των τελών.

·         Περισσότεροι από 2 εκατ. ιδιοκτήτες θα πληρώσουν τέλος αυξημένο από 16 έως 88 ευρώ σε σύγκριση με πέρυσι που είχε μειωθεί σημαντικά. Οι κάτοχοι που αγόρασαν τα αυτοκίνητα ή τις μοτοσικλέτες τους μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2010 θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας βάσει του κυβισμού του οχήματος. Το νέο τέλος κυμαίνεται από 20 μέχρι 1.200 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό, δεδομένου ότι ενσωματώθηκε και ο ειδικός φόρος που ίσχυσε πέρυσι για μεγάλα οχήματα άνω των 1.929 κυβικών.

·         Τα τέλη θα είναι αυξημένα κατά μέσο όρο 10% για τα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία, κλπ), καθώς έχουν να αυξηθούν από το 2009.

·         Υιοθετείται το περιβαλλοντικό κριτήριο, το οποίο έχουν ήδη εφαρμόσει τα περισσότερα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης (τέλη κυκλοφορίας και τέλη ταξινόμησης) που συνδέει τα τέλη με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. Τα οχήματα ανεξαρτήτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κλπ). που θα ταξινομηθούν (έκδοση άδειας κυκλοφορίας) από 1.1.2011 και μετά θα συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια διοξειδίου ανά χιλιόμετρο). Και αυτό επιδιώκεται να λειτουργήσει ως κίνητρο για στροφή των καταναλωτών σε πιο καθαρής τεχνολογίας οχήματα με αντίστοιχες θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Τα νέα τέλη κυκλοφορίας, που θα πληρώνουν όσοι αγοράζουν όχημα με άδεια κυκλοφορίας από 1.1.2011 και μετά θα κυμαίνονται από 80,8 ευρώ και θα ξεπερνούν τα 753 ευρώ, ενώ για τα ταξί θα ξεκινούν από 202 ευρώ. Εξαιρούνται των τελών οχήματα με εκπομπές μέχρι 100 γραμμάτια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.


Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnewws.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης